Comisioane noi pentru conturile curente
Începând cu 8 decembrie 2025, conturile George 3.0 vor avea comisioane de administrare lunare dacă nu sunt îndeplinite condițiile minime de încasări:
15 lei pentru contul George Standard, dacă nu intră minimum 2.000 lei lunar.
30 lei pentru George Gold, dacă încasările sunt sub 5.000 lei.
Conturile ClasiCont, Comod2 sau TotalCont vor avea comisioane între 15 și 30 lei, în funcție de pachet, iar pentru tranzacțiile în valută se introduce un comision standard de 2,5% pentru conversii valutare, inclusiv pentru plățile online.
Plăți prin număr de telefon și transferuri automate
Una dintre cele mai importante noutăți este introducerea funcționalității „Plăți simplificate prin număr de telefon”, care permite transferul instant de bani între utilizatori doar cu ajutorul numărului de telefon asociat contului. Serviciul se activează automat pentru clienții cu cont curent și poate fi gestionat din aplicația George.
O altă funcționalitate nouă este „Transferul automat bazat pe aplicații partenere”, prin care pot fi programate transferuri între conturile proprii atunci când au loc anumite evenimente în aplicațiile comerciale partenere (de exemplu, plăți recurente sau achiziții).
Citește și: BNR introduce penalități zilnice pentru băncile care depășesc limitele de dețineri
Reguli mai stricte în caz de fraudă și plăți greșite
Contractul actualizat introduce clarificări importante privind returnarea sumelor în caz de erori sau fraude. BCR va putea:
Retrage sumele transferate greșit din contul clientului fără notificare prealabilă, dacă se constată o plată duplicată sau o eroare tehnică.
Bloca conturile sau fondurile și returna banii către instituția plătitoare în caz de suspiciune de fraudă, măsuri menținute până la primirea unei decizii oficiale de la autorități.
Solicita clienților depunerea unei plângeri penale dacă o tranzacție frauduloasă este contestată.
Semnături digitale și comunicare exclusiv electronică
BCR trece la un sistem de comunicare complet digitalizat. Notificările și informările contractuale vor fi trimise în Mesageria din Internet Banking sau Mobile Banking, cu alerte prin SMS sau push notifications. În plus, clienții trebuie să asigure actualizarea numărului de telefon, iar lipsa acestuia poate duce la restricționarea accesului la servicii.
De asemenea, semnăturile electronice devin parte integrantă a proceselor bancare – inclusiv pentru ordinele de plată excepționale –, iar specimenul de semnătură poate fi olograf sau electronic.
Garanții pentru economii și protecția depozitelor
BCR reamintește clienților că depozitele sunt garantate în limita a 100.000 de euro per deponent, conform legislației în vigoare. Compensațiile sunt acordate în termen de șapte zile lucrătoare în caz de indisponibilizare a fondurilor, iar conturile comune beneficiază de garanție separată pentru fiecare titular.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.