Criza din Marea Roșie și consecințele ei mai puțin știute

Simona Haiduc |
Data publicării:
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik

Angajamentul industriei de transport maritim de a-și limita amprenta de carbon tinde să eșueze lamentabil, deoarece criza din Marea Roșie o obligă să folosească mai multe nave și rute mai lungi pentru a menține fluxul comerțului maritim global.

Atacurile militanților Houthi susținuți de Iran asupra navelor care traversează sudul Mării Roșii au blocat comerțul prin Canalul Suez, ceea ce a prelungit cu 10 până la 14 zile durata drumului parcurs de navele de transport mărfuri, obligând, totodată, companiile de resort să crească numărul de ambarcațiuni.

Aceste măsuri de forță majoră au ridicat semne de întrebare în ceea ce privește capacitatea sectorului de a îndeplini mandatul Organizației Maritime Internaționale (IMO), care solicită o reducere cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030. Transportul maritim reprezintă aproape 3% din emisiile globale de dioxid de carbon.

„Prelungirea timpilor de călătorie necesită adăugarea a cel puțin două nave pentru a menține serviciile săptămânale Asia-Europa per operator, crescând și mai mult emisiile totale ale flotei pentru aceeași cantitate de marfă”, a explicat Yiannis Parganas, expert în domeniu.

Redirecționarea, care are ca rezultat un consum crescut de combustibil, ar urma să antreneze o creștere cu 42% a emisiilor per navă pentru un serviciu de linie săptămânal standard între Asia și Europa de Nord, a adăugat Parganas. 

În aceste condiții, emisiile provenite de la navele de containere vor ajunge la 231 de milioane de tone în 2023, atingând nivelurile dinaintea pandemiei.

Niels Rasmussen, analist maritim șef la asociația armatorilor BIMCO, a declarat că extinderea rutei a necesitat o creștere cu 8-10% a utilizării navelor portacontainere față de anul precedent, ceea ce a dus la o creștere echivalentă a emisiilor.

Potrivit companiei de consultanță AlixPartners, emisiile de la navele de containere ar putea crește cu 11%, până la 257 de milioane de tone în 2024, dacă perturbările, în special în Marea Roșie și Canalul Panama, vor continua.

Criza Mării Roșii a pus, de asemenea, în așteptare planurile unor operatori de a înlocui flotele învechite cu nave mai noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului. „Tarifele sunt foarte bune, iar cei care intenționează să-și abandoneze nava s-au răzgândit”, a declarat Symeon Pariaros, directorul administrativ al armatorului Euroseas.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.1165
Diferența -0.0057
Zi precendentă 5.1222
USD
Azi 4.549
Diferența 0.0121
Zi precendentă 4.5369
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.1165 RON
USD flag1 USD = 4.5490 RON
GBP flag1 GBP = 6.0357 RON
CHF flag1 CHF = 5.4699 RON
AUD flag1 AUD = 2.9114 RON
DKK flag1 DKK = 0.6857 RON
CAD flag1 CAD = 3.2689 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0313 RON
NOK flag1 NOK = 0.4377 RON
SEK flag1 SEK = 0.4690 RON
XAU flag1 XAU = 486.4063 RON
Monede Crypto
1 BTC = 469714.09RON
1 ETH = 11357.58RON
1 LTC = 470.73RON
1 XRP = 11.01RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16483.580.97%
BET-BK3095.490.63%
BET-EF900.791.14%
BET-FI57644.590.18%
BET-NG1197.931.05%
BET-TR36349.060.97%
BET-TRN35331.160.97%
BET-XT1411.750.84%
BET-XT-TR3060.310.84%
BET-XT-TRN2980.990.84%
BETAeRO794.86-1.11%
BETPlus2427.820.88%
RTL36865.141.01%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Nu suntem loviți de tsunami, ci de greșelile făcute. Mircea Coșea: ”Am o teamă de viitor”

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit,...

Adrain Negrescu / Foto: Facebook

”Roșul” de la bursă ar putea fi primul pas. Următorul, deprecierea leului

Analistul financiar Adrian Negrescu a respins...

Profesorul Mircea Coșea / FOTO: Arhivă

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel