Studiu: Românii nu își permit un stil de viață sustenabil

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Sustenabilitate
Sustenabilitate

Cei mai mulți români nu își permit să cumpere produse sustenabile. Impedimentul principal este costul acestor produse cât și alte inconveniente care le trezesc scepticismul consumatorilor.

Şapte din zece români îşi manifestă interesul de a avea un stil de viaţă sustenabil, însă preţul continuă să fie un impediment important, astfel că doar 38% consideră că produsele "verzi" au tarife accesibile, în timp ce 53% declară că acestea sunt mai greu de găsit, reiese din cel mai nou studiu de specialitate privind beneficiile sustenabilităţii.

 

Ce înseamnă sustenabilitatea pentru români

 

Datele prelucrate de Reveal Marketing Research evidenţiază faptul că, în mentalitatea consumatorilor români, sustenabilitatea este în principal despre folosirea resurselor în mod responsabil (30%), în special prin reducerea risipei şi reciclare, grija faţă de natură şi faţă de speciile pe cale de dispariţie (14%), dar şi despre adoptarea de măsuri pentru scăderea poluării şi a emisiilor de carbon (11%).

De asemenea, peste 70% dintre români consideră că soluţiile pentru problemele de sustenabilitate ale societăţii actuale presupun eforturi concentrate, atât din partea cetăţenilor, cât şi a instituţiilor publice şi private. În acelaşi timp, aproape trei sferturi dintre respondenţi (74%) susţin că sunt interesaţi să ducă un stil de viaţă sustenabil, procent similar celui din 2022.

În viziunea românilor, protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) şi impactul asupra calităţii vieţii (26%) sunt principalele motivaţii ce stau la baza adoptării unui model sustenabil în viaţa de zi cu zi. În plus, impactul asupra calităţii vieţii (14%) şi experienţa anterioară cu produsele/serviciile companiei (14%) reprezintă atribute în alegerea unui produs, după evaluarea preţului (15%).

În ceea ce priveşte barierele în adoptarea unor comportamente responsabile cu mediul regăsim neîncrederea oamenilor în produsele şi serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60% vs 53%, în 2022), costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% vs. 65%) şi obişnuinţa cu stilul de viaţă actual (56%).

Potrivit sursei citate, majoritatea românilor (74%) foloseşte pungi reutilizabile, 73% colectează deşeurile reciclabile separat şi le duc la containerele pentru reciclare, iar 62% citesc informaţiile de pe ambalaje.

 

Sustenabilitatea în rândul companiilor

 

La capitolul privind rolul companiilor în promovarea sustenabilităţii, cercetarea de specialitate arată că 44% din totalul celor chestionaţi consideră că prin utilizarea de tehnologii şi procese mai prietenoase cu mediul în activităţile lor organizaţiile pot încuraja iniţiative eco-friendly în România.

Totodată, oferirea de stimulente şi facilităţi pentru proiectele sustenabile (43%), precum şi dezvoltarea şi promovarea unor produse şi servicii sustenabile (42%), sau organizarea de campanii de conştientizare şi educaţie ecologică (41%) sunt alte iniţiative pe care respondenţii le consideră potrivite.

În topul aspectelor ce ar trebui comunicate şi care au potenţial de a influenţa decizia de cumpărare a românilor se regăsesc: etichete care să arate de unde vin produsele (71%), modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%), etichete care să ateste provenienţa materialelor produselor (69%) şi fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a derulat online, în perioada 8 - 14 august 2023, pe un eşantion de 1.015 respondenţi, la o eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general de +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9752
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.5471
Diferența -0.0050
Zi precendentă 4.5521
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9752 RON
USD flag1 USD = 4.5471 RON
GBP flag1 GBP = 5.9437 RON
CHF flag1 CHF = 5.3043 RON
AUD flag1 AUD = 3.0630 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3028 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4240 RON
SEK flag1 SEK = 0.4378 RON
XAU flag1 XAU = 385.5996 RON
Monede Crypto
1 BTC = 286873.17RON
1 ETH = 11228.84RON
1 LTC = 301.56RON
1 XRP = 2.46RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.59%
12 luni: 5.64%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17727.840.56%
BET-BK3322.290.46%
BET-EF952.040.58%
BET-FI61458.590.81%
BET-NG1247.390.21%
BET-TR39074.560.56%
BET-TRN37981.920.56%
BET-XT1525.940.53%
BET-XT-TR3306.330.53%
BET-XT-TRN3220.690.53%
BETAeRO961.90-0.44%
BETPlus2623.460.57%
RTL39317.470.52%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea

Despre anul 2025. Mircea Coșea: ”România se află în fața unei revoluții!”

În prima jumătate a anului viitor nu vor...

Maria Junghiatu, partener în cadrul TPA România

Decontul precompletat P300 complică procesul de raportare fiscală

Specialiștii TPA România, companie care face...

Trebuie să existe priorități / FOTO: Freepik

România pierde totul! Mircea Coșea: ”Tot ce producem dăm la alții”. De ce

Profesorul de economie Mircea Coșea s-a aflat,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel