Consumatorii, pesimişti cu privire la evoluţia preţurilor. Viaţa de zi cu zi, tot mai scumpă

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Foto ilustrativ
Foto ilustrativ

Peste 60% dintre consumatori se aşteaptă ca preţurile să crească şi mai mult în următoarele şase luni, potrivit unui sondaj. 

Peste 60% dintre consumatorii de retail din întreaga lume estimează că vor creşte şi mai mult costurile vieţii în următoarele şase luni, potrivit celui mai recent indice EY Future Consumer Index (FCI).

Consumatorii din întreaga lume se pregătesc să se retragă pentru o lungă perioadă de criză financiară, deoarece costul tot mai ridicat al vieţii şi incertitudinile geopolitice îi împing să caute controlul financiar pe fondul unei încrederi economice scăzute.

Cea de-a zecea ediţie a cercetării globale a 18.000 de consumatori, realizată în perioada 18 mai - 7 iunie 2022, arată că 79% dintre consumatori spun că finanţele lor reprezintă o preocupare, iar 62% dintre ei se aşteaptă să crească şi mai mult costurile vieţii în următoarele şase luni. Aceste preocupări legate de finanţele personale afectează majoritatea nivelurilor de venituri, de la venituri mici (87%) la clasa de mijloc (77%) şi până la venituri mari (64%).

În condiţiile în care încrederea consumatorilor este în scădere, cercetarea relevă o perspectivă economică semnificativ pesimistă din partea pieţelor occidentale, în comparaţie cu pieţele emergente/alte pieţe.

Un număr mult mai mare de consumatori din SUA (54%), Regatul Unit (65%), Germania (84%) şi Franţa (85%) sunt de părere că viaţa va rămâne la fel sau se va înrăutăţi în următorii trei ani, în comparaţie cu Brazilia (21%), India (24%), Arabia Saudită (37%) şi China (38%).

Cu această continuă "mentalitate de urgenţă permanentă" adoptată de pandemie, consumatorii la nivel global se concentrează din ce în ce mai mult pe controlul cheltuielilor şi pe reajustarea priorităţilor pentru a-şi menţine valorile şi stilul de viaţă în faţa perturbărilor.

În condiţiile în care costurile de trai cresc în spirală în fiecare săptămână, cercetarea FCI arată că acum consumatorii cer accesibilitate, deoarece mai mult de unul din trei consumatori (35%) declară că sunt îngrijoraţi că nu vor avea suficienţi bani pentru a cheltui pe alte lucruri decât cheltuielile de trai. Consumatorii nu se limitează la a renunţa la produsele esenţiale pentru a reduce costurile, ci încearcă noi branduri (33%) şi trec la branduri private sau "mărci proprii" (21%), expunând în cele din urmă la risc o treime din piaţa de adresabilitate a unui brand.

Sondajul arată că un număr mic, dar în creştere, de respondenţi sunt interesaţi să exploreze experienţele digitale emergente. Aproximativ unul din zece (12%) dintre consumatorii respondenţi (18% în rândul milenialilor şi 15% în rândul generaţiei Z) au folosit monede digitale, au experimentat metaversul (9%) sau au cumpărat un produs virtual (8%), în mare parte datorită consumatorilor mai tineri şi mai înstăriţi.

Cu toate acestea, pe măsură ce lumea digitală se extinde, consumatorii devin extrem de precauţi în ceea ce priveşte partajarea datelor lor. La nivel global, 86% dintre respondenţi spun că sunt îngrijoraţi de furtul de identitate/fraudă şi 72% sunt îngrijoraţi atunci când împărtăşesc informaţii personale pe un site web/aplicaţie. În plus, 80% sunt îngrijoraţi de aplicaţiile care le urmăresc mişcările, temeri care sunt resimţite puternic de toate generaţiile.

"Sectorul bunurilor de larg consum se află din nou la o răscruce de drumuri. Văzând cum consumatorii caută să preia controlul asupra finanţelor lor şi să facă faţă inflaţiei în creştere, producătorii şi comercianţii deopotrivă vor trebui să acţioneze agil şi rapid pentru a adresa temerile consumatorilor, în special cele legate de preţ, folosindu-se de brandurile private ca o ancoră pentru loialitatea clientelei. Fidelizarea consumatorilor va ajuta furnizorii să culeagă beneficiile atunci când clienţii se vor putea întoarce cu mai multe venituri disponibile", consideră Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România.

O altă provocare pentru sectorul bunurilor de larg consum este aceea de a asigura sustenabilitatea produselor la preţuri accesibile.

"Şi nu în ultimul rând, odată cu extinderea online-ului peste offline, comercianţii vor trebui să investească în securitatea cibernetică în toate elementele afacerii lor pentru a putea capta beneficiile accesului la datele şi preferinţele consumatorilor - neîncrederea vizavi de protecţia datelor arătată chiar şi în rândul consumatorilor tineri, cu un apetit mai mare pentru experienţe digitale de consum, ridică un semnal de alarmă pentru comerţul online şi o zonă de focus pentru operatorii care acţionează în domeniu", a mai spus Iancu, citează Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9771
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.977
USD
Azi 4.6535
Diferența 0.0132
Zi precendentă 4.6403
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 23-06-2024
EUR flag1 EUR = 4.9771 RON
USD flag1 USD = 4.6535 RON
GBP flag1 GBP = 5.8883 RON
CHF flag1 CHF = 5.2157 RON
AUD flag1 AUD = 3.0942 RON
DKK flag1 DKK = 0.6674 RON
CAD flag1 CAD = 3.3984 RON
HUF flag1 HUF = 0.0125 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4414 RON
SEK flag1 SEK = 0.4427 RON
XAU flag1 XAU = 353.6146 RON
Monede Crypto
1 BTC = 298350.96RON
1 ETH = 16202.09RON
1 LTC = 347.43RON
1 XRP = 2.25RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.02%
6 luni: 6.04%
12 luni: 6.05%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 18234.81 1.07%
BET-BK 3399.96 0.91%
BET-FI 58920.93 -0.42%
BET-NG 1292.41 1.08%
BET-TR 39699.95 1.04%
BET-TRN 38628.62 1.04%
BET-XT 1553.66 0.92%
BET-XT-TR 3329.69 0.90%
BET-XT-TRN 3246.41 0.91%
BETAeRO 1074.87 -0.11%
BETPlus 2699.49 0.98%
RTL 40071.90 1.12%

Opinii

Uniunea Europeană / FOTO:

Analiză: România, nicio şansă la un eventual Campionat European al învingerii inflaţiei

România este ţara UE cu cea mai mare rată a...

Analistul economic Adrian Negrescu

De ce România are cea mai mare inflație din UE. Adrian Negrescu: Explicația este simplă

Conform datelor Eurostat, cele mai scăzute...

Adrian Negrescu / Grafică : DCBusiness

Adrian Negrescu: Alba-neagra cu taxele trimite piața imobiliară în criză - Analiză

Cele mai recente date transmise de către...

Comunicate de presa

Guvernul a aprobat introducerea în România a salariului minim european

Legea privind stabilirea salariilor minime...

Inflație / Grafică: DCBusiness

Inflaţia ar putea duce România într-o criză financiară (Sondaj)

Românii sunt de părere că ţara noastră s-ar...

Tractor pe câmp / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel