UE votează reguli noi ce ar îmbunătăţi siguranţa rutieră

16 apr 2019 / 10:58
UE vrea reguli noi pentru îmbunătățirea siguranței traficului rutier
UE vrea reguli noi pentru îmbunătățirea siguranței traficului rutier

Tratatul de la Lisabona și în special articolul 91 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) reprezintă temeiul juridic pentru crearea spațiului de siguranță rutieră, al cărui scop este de a ameliora siguranța rutieră și de a contribui la o mobilitate sustenabilă.

În 2010, Uniunea Europeană și-a reînnoit angajamentul de a ameliora siguranța rutieră, stabilind obiectivul de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere până în 2020, comparativ cu nivelurile din 2010.

O reducere anuală de 6,7 % ar fi fost necesară în perioada 2010-2020 pentru a atinge obiectivul UE pentru 2020. Cu toate acestea, din anul 2010, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în UE 28 a scăzut cu 19 %, ceea ce echivalează cu o reducere anuală medie de numai 3,4 %.

Dat fiind că nu s-a reușit reducerea numărului deceselor în ritmul dorit, sunt necesare reduceri anuale de 11,4 % între 2017 și 2020, pentru ca UE să rămână pe drumul cel bun. În conformitate cu raportul din 2018 elaborat de Consiliul european pentru siguranța transporturilor (ETSC), au existat 25 249 de decese pe axele rutiere din UE în 2017 (cu 477 mai puține decât în 2016, ceea ce reprezintă o reducere de numai 2 %). 

UE votează reguli noi ce ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Normele cer prezenţa anumitor tehnologii de salvare a vieţii omeneşti în toate maşinile noi. Elementele obligatorii de siguranţă ar trebui, de asemenea, să ajute şoferii să se obişnuiască cu tehnologiile automate şi să extindă tranziţia către maşinile fără şofer, se arată într-un comunicat al Parlamentului European. 

Citește și Cauzele accidentelor rutiere în România - Studiu CNAIR

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, faţă de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Deşi numărul de accidente s-a înjumătăţit în ultimele două decenii, statisticile arată ca numărul deceselor este în faza de stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie în continuare să fie îmbunătăţită siguranţa rutieră pentru a salva cât mai multe vieţi. 

În timpul şedinţei plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat undă verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranţă rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmăreşte, de asemenea, schimbarea legislaţiei existente, pentru a lua în considerare evoluţia tehnologică şi tendinţele sociale, precum îmbătrânirea populaţiei, noi surse de distragere a atenţiei şoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) şi creşterea numărului bicicliştilor şi pietonilor pe drumurile europene. 

Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieţii umane precum asistenţa inteligentă de viteză, ce semnalează şoferului că a depăşit limita de viteza printr-o vibraţie în pedala de acceleraţie, alerta privind somnolenţa şi atenţia dacă şoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenţiei pentru a anunţa şoferul dacă nivelul de atenţie vizuală la situaţia de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala şoferilor din spate că maşina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor şi oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, în timpul şi după un accident rutier. 

Citește și: Titi Aur spune cine sunt vinovații pentru accidentele rutiere

Autoturismele şi vehiculele uşoare ar urma să fie dotate cu sisteme de avertizare de frânare de urgenţă şi sisteme de avertizare la ieşirea din benzile de circulaţie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor şi autobuzelor li s-ar cere să includă sisteme de vizibilitate directă, care le-ar permite şoferilor să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fără a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum şi sisteme ce ar detecta prezenţa bicicliştilor sau pietonilor în imediata vecinătate. 

Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 - 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia. 8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale şi 37% în zonele urbane.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.7607
Diferența -0.0012
Ieri 4.7619
USD
Azi 4.2327
Diferența 0.0005
Ieri 4.2322
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 21-04-2019
EUR flag1 EUR = 4.7607 RON
USD flag1 USD = 4.2327 RON
GBP flag1 GBP = 5.5053 RON
CHF flag1 CHF = 4.1761 RON
AUD flag1 AUD = 3.0277 RON
DKK flag1 DKK = 0.6376 RON
CAD flag1 CAD = 3.1661 RON
HUF flag1 HUF = 0.0149 RON
JPY flag1 JPY = 0.0378 RON
NOK flag1 NOK = 0.4979 RON
SEK flag1 SEK = 0.4552 RON
XAU flag1 XAU = 173.5601 RON
Monede Crypto
1 BTC = 22444.40RON
1 ETH = 731.07RON
1 LTC = 344.33RON
1 XRP = 1.39RON
Indicatori financiari
ROBOR:
3 luni:
3.39%
6 luni:
3.43%
12 luni:
3.55%
EURIBOR:
3 luni: -0.3100%
6 luni: -0.2300%
12 luni: -0.1120%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8351.30 0.86%
BET-BK 1597.37 0.57%
BET-FI 36203.16 0.64%
BET-NG 707.39 0.25%
BET-TR 12315.24 0.86%
BET-XT 758.31 0.81%
BET-XT-TR 1132.82 0.81%
BETPlus 1244.88 0.87%
RTL 17438.66 0.85%

Opinii

Totul depinde de managerii spitalelor

Salariile medicilor. Ce spune ministrul Sănătății, Sorina Pintea

Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a...

Corina Crețu nu știe când va adera România la zona euro

Corina Crețu: "Nu înţeleg acest dublu limbaj”

Comisarul european Corina Creţu, care...

Sunt unele lucruri neclare legate de acest raport

Raportul ROBOR. Gheorghe Piperea, întrebări-cheie

A fost desecretizat raportul Consiliului...

China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii
China, arta mulțimii

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.27