Studiu IBM: 75% dintre companii consideră că organizația cu cea mai avansată inteligență artificială câștigă

DCBusiness Team |
Data publicării:
IBM
IBM

Conform studiului anual IBM, CEO decision-making in the age of AI, Act with intention, 3 din 4 (75%) dintre companiile participante consideră că organizația cu cea mai avansată inteligență artificială generativă va avea un avantaj competitiv.

Cu toate acestea, precum în cazul oricărei tehnologii în dezvoltare rapidă, afacerile se dovedesc a fi nepregătite și nesigure asupra modului în care o pot utiliza.

„Suntem la începutul unei călătorii pentru a înțelege puterea, amploarea și capacitățile inteligenței artificiale generative. În mod natural, evoluțiile recente în domeniul IA i-au inspirat pe liderii de business să-și reevalueze potențialul Tech și modul în care îi poate ajuta să stimuleze creșterea afacerii. Companiile trebuie să acționeze - și rapid, dată fiind viteza cu care IA generativă ar putea fi adoptată - pentru a accelera transformarea digitală”, a declarat Cerasela Baiculescu, Country Leader IBM România și Moldova, în cadrul discuției media de astăzi, despre viitorul afacerilor cu IA. Evenimentul a fost găzduit de IBM în București, cu partenerul său, ASEE Solutions România.

 

Principalele obstacole pentru adoptarea inteligenței artificiale generative de către companii

 

Studiul arată că principalele obstacole pentru adoptarea inteligenței artificiale generative sunt următoarele: linia de date, securitatea datelor, reglementarea și conformitatea. Executivii evaluează riscurile sau obstacolele potențiale ale tehnologiei, cum ar fi bias-ul, etica și securitatea. Peste jumătate (57%) dintre companiile participante la studiu sunt îngrijorate de securitatea datelor, iar 48% se tem de bias sau de acuratețea datelor. Cu toate acestea, precum în cazul oricărei tehnologii în dezvoltare rapidă, businessurile sunt nepregătite și nesigure cu privire la modul în care pot utiliza inteligența artificială.

Există și o discrepanță între liderii companiilor și echipele lor în ceea ce privește pregătirea în IA. Jumătate (50%) dintre companii declară că integrează deja IA generativă în produse și servicii, iar 43% spun că o folosesc pentru decizii strategice. Cu toate acestea, doar 29% dintre echipele executive sunt de acord că au expertiza internă necesară pentru a adopta IA generativă.

Adrian Năstase, Country Leader, Președintele Consiliului de Administrație al ASEE Solutions România, participant la discuție, a adăugat: „Statisticile crescute referitoare la adoptarea inteligenței artificiale reflectă cu adevărat realitatea. În ultimii 2 ani, interesul pentru IA a crescut exponențial. Ne aflăm în pragul unei revoluții. Sunt convins că viitorul va aparține în mare măsură acestei tehnologii și va face parte din viețile fiecăruia dintre noi.”

Companiile afirmă că productivitatea - și tehnologia care o va susține - este o prioritate conform unui sondaj McKinsey. Adoptarea globală a inteligenței artificiale în întreprinderile mari s-a dublat din 2017 până în prezent. Impactul IA se simte deja în diverse industrii, precum și la locurile de muncă, pe plan global.

„IA transformă modul în care se desfășoară activitățile în departamentele de resurse umane, IT, achiziții, finanțe, servicii pentru clienți și altele. Consolidăm lanțurile noastre de aprovizionare, protejăm datele importante ale întreprinderii împotriva atacatorilor cibernetici și contribuim la oferirea unor experiențe mai bune pentru clienți în diferite industrii. IA este un instrument puternic pentru automatizarea proceselor de afaceri și a sarcinilor de rutină, precum și pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate”, a explicat Cerasela Baiculescu, Country Leader IBM România și Moldova.

Adrian Năstase, Country Leader, Președintele Consiliului de Administrație al ASEE Solutions România, a adăugat: „Etica este un aspect foarte important pe care trebuie să-l avem în vedere când vorbim despre IA. Mă refer la modul în care folosim această tehnologie pentru a ne avantaja, pentru a ne atinge obiectivele și pentru a oferi businessului o mulțime de beneficii. Investigăm intern pentru a găsi mijloace care să îmbunătățească productivitatea cu ajutorul inteligenței artificiale. De asemenea, cred că adaptabilitatea la noile tehnologii este cheia succesului pe viitor.”

Potrivit studiului, liderii din întreaga lume susțin că productivitatea, evoluția tehnologică și experiența clientului sunt principalele lor priorități pentru următorii trei ani. „Pe măsură ce productivitatea urcă în topul agendei lor, companiile se îndreaptă spre inteligența artificială pentru a deveni mai eficiente. În acest mod, îi ajută pe angajați să lucreze mai inteligent și cu mai puțin efort”, susține Cerasela Baiculescu, Country Leader, IBM România și Moldova.

 

2 din 3 companii acționează fără o viziune clară asupra utilizării IA

 

Nevoia de a adopta IA generativă ca instrument de afaceri și luare a deciziilor este un moment important - un moment în care companiile trebuie să-și stabilească planurile clar și să fie pregătite pentru utlizarea IA.

Cu toate acestea, studiul arată că mai puțin de 1 din 3 companii au finalizat o evaluare a impactului potențial al IA generative asupra forței de muncă. Mai mult decât atât, 2 din 3 lideri pot acționa fără o viziune clară despre modul în care să-ți ajute angajații să se acomodeze cu modificările aduse de IA. Cu toate acestea, odată ce tot mai mulți adoptă IA, tendința pe termen lung este clară: doar 1 din 5 companii nu intenționează să utilizeze IA. Accesibilitatea este principalul factor care încurajează adoptarea sa.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9758
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9765
USD
Azi 4.6438
Diferența 0.0065
Zi precendentă 4.6373
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 29-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9758 RON
USD flag1 USD = 4.6438 RON
GBP flag1 GBP = 5.8200 RON
CHF flag1 CHF = 5.0948 RON
AUD flag1 AUD = 3.0481 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.4013 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0298 RON
NOK flag1 NOK = 0.4224 RON
SEK flag1 SEK = 0.4255 RON
XAU flag1 XAU = 349.8708 RON
Monede Crypto
1 BTC = 292138.49RON
1 ETH = 14688.76RON
1 LTC = 387.71RON
1 XRP = 2.40RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17120.96 0.76%
BET-BK 3138.67 0.31%
BET-FI 60272.31 -0.07%
BET-NG 1224.24 0.80%
BET-TR 35523.90 0.76%
BET-TRN 34705.12 0.76%
BET-XT 1457.49 0.66%
BET-XT-TR 2990.14 0.66%
BET-XT-TRN 2926.11 0.66%
BETAeRO 1060.02 -0.45%
BETPlus 2528.19 0.73%
RTL 37580.16 0.75%

Comunicate de presa

Se iau la puricat documente / FOTO: Freepik

Cum se face schimbarea sediului social al unei firme în România

Sediul social al unei societăți reprezintă un...

Foto: Pexels.com

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel