Scăderea preţului la pompă. Liberalii aruncă pisica în curtea ministrului Finanţelor, Adrian Câciu. Ce îi solicită

Adrian Câciu / Foto: Crișan Andreescu
Adrian Câciu / Foto: Crișan Andreescu

Creșterea prețului carburanților poate fi temperată prin măsuri fiscale, transmit liberalii. 

PNL arată că Ministerul Finanțelor trebuie să analizeze pârghiile prin care poate să acționeze pentru a induce o scădere a prețului de la pompă.

„Creșterea prețului carburanților poate fi temperată prin măsuri fiscale. Ministerul Finanțelor trebuie să analizeze pârghiile prin care poate să acționeze pentru a induce o scădere a prețului de la pompă”, transmit liberalii, în replică la cererea social-democraților.

Potrivit PNL, în paralel este nevoie de analize din partea Consiliului Concurenței și a ANPC.

„Însă guvernul, în urma acestor rapoarte, poate interveni asupra prețului numai prin intermediul Ministerului Finanțelor (fie că vorbim de reducerea accizelor, a TVA, impozitarea profitului sau plafonarea prețurilor). Sunt măsuri ce țin de fiscalitate, nu de producție, nu de calitatea serviciilor. Ministrul Finanțelor, domnul Adrian Câciu, trebuie să prezinte o analiză publică asupra scenariilor de intervenție rapidă asupra prețului. Sunt necesare și analizele Consiliului Concurenței și ale ANPC. E nevoie să privim toți cu responsabilitate și pragmatism problema prețurilor pe această piață și să ne asumăm cele mai bune măsuri fiscale în perioada imediat următoare”, se mai arată în postarea PNL.

Stabilirea unui preț maximal la clientul final sau limitarea adaosului comercial pe tot lanțul comercial, de la producător la benzinărie sunt variante care ar trebui discutate de urgență în cadrul Coaliției de guvernare, au transmis anterior social-democrații.

 

Citeşte şi: Plafonarea prețului la carburanți? Negrescu: ”O misiune IMPOSIBILĂ”. Iată de ce

 

Analistul financiar Adrian Negrescu a vorbit, în exclusivitate pentru DCBusiness, despre plafonarea prețurilor la carburanți, o propunere în acest sens fiind lansată de PSD.

”Plafonarea prețurilor la carburanți este o misiune imposibilă pentru că nu văd, din punct de vedere economic, cum s-ar putea face”, a declarat analistul. 

Potrivit spuselor sale, ”dincolo de declarațiile cu iz electoral, realitatea economică arată că România este dependentă în proporție de 78% de importurile de produse petroliere”. 

Cum vom proceda?

”Vom impune importatorilor să aducă petrolul la un preț mai mic, că așa vor politicienii români? Vom dicta noi prețurile internaționale? Le vom impune cu ce costuri să importe, să rafineze și să își plătească angajații?

Dincolo de creșterea prețului la petrol la nivel internațional, cursul valutar la care este adus petrolul a crescut cu 14%, transportul maritim al petrolului s-a scumpit cu 500%, costurile de rafinare s-au majorat cu 30%, iar costurile de furnizare cu 100%”, a spus Adrian Negrescu. 

Vom ajunge la penurie

El a explicat că, ”dacă am face asta, Lukoil, Rompetrol, OMV și celelalte companii cu siguranță își vor pune problema cum să se salveze. Vor reduce importurile și vom ajunge la penurie.

Vor plăti autoritățile diferența de costuri,  pentru ca rafinarea și furnizarea de carburanți să continue? Mă îndoiesc că au cu ce. Poate doar din împrumuturi sau din bani tipăriți de BNR. Sau poate că din economiile făcute la buget, prin restructurarea cheltuielilor publice. Despre asta nu vorbesc politicienii”, a subliniat expertul. 

În plus, a continuat analistul fiananciar, ”plafonarea ar putea avea efecte imposibil de estimat. Companiile vor duce prețurile la maximul plafonului, așa cum s-a întâmplat cu cele care activează în energie și gaze, și nota de plată va crește. Cine va plăti plafonările? Tot noi, din taxe și impozite mai mari.

Singura soluție

Soluția, singura în actuala situație, este să reduci acciza și TVA-ul de la 19 la 5% sau poate chiar mai puțin. Nu avem altă soluție economică. 

Și nici așa nu vom rezolva problema. Pentru că, în curând, la cum arată situația internațională, s-ar putea, în cel mai rău caz, să ajungem la raționalizare. 

În condițiile în care noi importăm 78% din necesarul de carburant, iar cel mai mult țiței vine prin conducta CPC (Caspian Pipeline Consortium), dacă rușii blochează conducta sau portul Novorossiysk, drept represalii pentru embargoul economic, s-ar putea să avem o problemă gravă. Adăugați la acest procent și cei 7% din necesarul de produse petroliere care vine din UE, dar procesat din produse petroliere rusești”, a subliniat Adrian Negrescu. 

 

Citește și: Se propune plafonarea preţului carburanţilor, în România. Anunţul zilei

 

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, senatorul PSD, Daniel Zamfir, scrie "ce nu se poate negocia în coaliție”. Acum vreo trei luni pretul barilului de petrol era 120 de dolari iar benzina si motorina erau cu putin peste 7 lei.

”Acum, pretul barilului a scazut la 113 dolari iar pretul benzinei si motorinei a sarit bine de 9 lei. Ce altceva, in afara de specula, a determinat cresterea pretului asa semnificativ?

In timp ce ministrul energiei intarzie cu masurile-asa cum a facut-o si in cazul gazelor si a energiei electrice-un grup restrans de corporatii fac multi bani din specula in timp de majoritatea companiilor si romanii saracesc si economia se prabuseste!

PSD propune ministrului energiei sa plafoneze, pe o perioada limita, pretul carburantilor.

Dl Virgil Popescu, asa cum a facut si in cazul liberalizarii preturilor la energie electrica si gaze, intarzie nepermis sau chiar nu vrea. Eternul sef de la Consiliul Concurentei ii incurajeaza pe speculanti, prin iesirile publice, sa o tina tot asa ca le merge.

E CEVA DE NOGOCIAT/ACCEPTAT AICI?", a scris Daniel Zamfir.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9448
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.9461
USD
Azi 4.7348
Diferența 0.0062
Zi precendentă 4.7286
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 05-07-2022
EUR flag1 EUR = 4.9448 RON
USD flag1 USD = 4.7348 RON
GBP flag1 GBP = 5.7408 RON
CHF flag1 CHF = 4.9342 RON
AUD flag1 AUD = 3.2560 RON
DKK flag1 DKK = 0.6647 RON
CAD flag1 CAD = 3.6859 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0349 RON
NOK flag1 NOK = 0.4787 RON
SEK flag1 SEK = 0.4592 RON
XAU flag1 XAU = 274.8111 RON
Monede Crypto
1 BTC = 95740.07RON
1 ETH = 5425.32RON
1 LTC = 244.51RON
1 XRP = 1.54RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.65% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.55%
6 luni: 6.67%
12 luni: 6.80%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12368.83 -0.05%
BET-BK 2253.26 -0.01%
BET-FI 50458.72 0.70%
BET-NG 942.79 -0.03%
BET-TR 23447.25 -0.05%
BET-TRN 23362.19 -0.05%
BET-XT 1078.28 0.01%
BET-XT-TR 2030.42 0.01%
BET-XT-TRN 2023.76 0.01%
BETAeRO 904.57 -0.70%
BETPlus 1844.48 -0.08%
RTL 27554.36 -0.19%

Opinii

Virgil Popescu / Foto: gov.ro

Lui Virgil Popescu i-au murit lăudătorii

Cu mare greutate și pe ultima sută de metri,...

Mircea Coșea / Foto: Arhivă

Mircea Coșea: ”Suntem o țară de 50 de bani. O spun cu durere!”

Mircea Coșea și-a exprimat opinia față de...

Dar trebuie să privim și partea plină a paharului, adică tot e bine că s-au mai luat niște decizii

Ce spun românii despre măsurile Guvernului. Avem răspunsurile

Sunt românii mulțumiți de măsurile adoptate de...

Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
YesMy - smt4.1.0