În 2020, Initiative anticipează o creștere de 5.5% a pieței de media din România

Matei Ion / 20 ian 2020 / 13:37

Agenția Initiative estimează că piața de media din România a crescut în 2019 cu 7%, iar în 2020 se va majora cu 5.5%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book.

Astfel, piața de media din România este așteptată să atingă valoarea de 514 milioane de euro anul acesta, după ce în 2019 a înregistrat 487 milioane de euro.

„Ne așteptăm ca, la finalul anului 2020, piața de media să depășească pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008, când a fost înregistrată o valoare istorică. Cheltuielile urmează evoluția consumului de media în tranziția sa pe termen lung către un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de creștere se temperează pe măsură ce economia României încetinește ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate în consecință“, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

În 2019, investițiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluție pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la valoarea de 315 milioane de euro. Cea mai mare rată de creștere a înregistrat-o piața de digital, ajungând la 99.1 milioane de euro, cu un salt de 17% vs. 2018. De asemenea, a fost un an bun și pentru piața de OOH, care ajunge la un estimat de 32.2 milioane de euro în 2019, cu 5% mai mult decât în 2018. Piața de radio și-a continuat trendul ascendent și în anul trecut, cu o creștere estimată la 10%, atingând valoarea de 28.3 milioane de euro.  

Pentru 2020, agenția Initiative estimează noi creșteri pentru TV (+2.5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114.5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30.6 milioane de euro) și OOH (+5%, până la 33.8 milioane de euro).

 

La nivel global, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte și Initiative, se arată că investițiile nete în publicitate au crescut în 2019 cu 5.2% și se vor majora cu 5.7% în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari. Piața globală de TV a fost într-o ușoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanță (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului și de lipsa evenimentelor mari generatoare de audiență.   

 

În 2019, online-ul continuă să domine piața de media globală, atingând cote record din total piață, pană la 51.5% cu o valoare de 306 miliarde de dolari. Social media înregistrează cea mai 

 

rapidă creștere din online +25%, peste cifrele generate de video digital (23%) sau search (14%). Search-ul rămâne numărul 1 în digital, fiind formatul care înregistrează 144 miliarde de dolari și 47% din bugetele totale din online.  

Piața de OOH a înregistrat creșteri semnificative la nivel global (+6.1%), ajungând la cifre record (37 miliarde de dolari), datorate segmentului de OOH digital care a avut o creștere de 20%.

MAGNA preconizează că evenimentele ciclice din anul 2020 (alegerile din U.S., Olimpiada de vara și Campionatul European de Fotbal) vor compensa prin aportul suplimentar de bugete, deficitul creat în piață de publicitate de încetinirea creșterii economice la nivel global.

 

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. Studiul integral şi informaţiile actualizate poate fi vizualizate și descărcate în formă digitală la www.mediafactbook.ro.

 

###

Despre Initiative

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLowe, Golin, Profero, Medic One și BPN.

Pentru mai multe informații vă rugăm accesați: http://www.mediafactbook.ro, Facebook sau pe

 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8332
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.8345
USD
Azi 4.389
Diferența -0.0253
Zi precendentă 4.4143
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 29-03-2020
EUR flag1 EUR = 4.8332 RON
USD flag1 USD = 4.3890 RON
GBP flag1 GBP = 5.3759 RON
CHF flag1 CHF = 4.5616 RON
AUD flag1 AUD = 2.6686 RON
DKK flag1 DKK = 0.6477 RON
CAD flag1 CAD = 3.1169 RON
HUF flag1 HUF = 0.0137 RON
JPY flag1 JPY = 0.0404 RON
NOK flag1 NOK = 0.4163 RON
SEK flag1 SEK = 0.4398 RON
XAU flag1 XAU = 228.9056 RON
Monede Crypto
1 BTC = 26810.91RON
1 ETH = 562.76RON
1 LTC = 168.10RON
1 XRP = 0.75RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.36% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.57%
6 luni: 2.65%
12 luni: 2.69%
EURIBOR:
3 luni: -0.3730 %
6 luni: -0.3060 %
12 luni: -0.1890 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 7528.93 -1.23%
BET-BK 1435.91 -1.17%
BET-FI 38726.84 -0.97%
BET-NG 574.92 -0.51%
BET-TR 12051.87 -1.23%
BET-XT 692.58 -1.10%
BET-XT-TR 1116.17 -1.10%
BETPlus 1126.89 -1.30%
RTL 15716.11 -1.24%

Comunicate de presa

Măsuri fiscal-bugetare de susținere a IMM-urilor. Credite, dobânzi

Ministerul Finanțelor Publice va implementa...

Procesul va fi unul rapid
Au fost luate măsuri
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan
Afganistan

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.25