Campania de educație financiară “Trăiește Viitorul!” propune o schimbare în lista de priorități financiare ale românilor

DCBusiness Team |
Data publicării:

Care e cel mai de preț lucru din viața ta? Și… l-ai asigurat?

Cum te vei descurca la pensie din punct de vedere financiar?

Iată întrebări care deschid o conversație despre siguranța financiară din viitor. Acel viitor construit astăzi, prin prioritățile stabilite în fiecare zi. De la aceste întrebări au fost dezvoltate și mesajele din campania ”Trăiește Viitorul!”:

“Cei dragi ar trebui să ocupe primul loc când vine vorba de o asigurare! Aceasta poate costa mai puțin decât o cafea pe zi.

Economisește din timp pentru ca viața să fie la fel de frumoasă și la pensie!”

Campania de educație financiară – ”Trăiește Viitorul!”, lansată de APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor și susținută de Metropolitan Life continuă cu o componentă de promovare în mediul online și prin lansarea platformei www.traiesteviitorul.ro. Scopul campaniei este de informare privind instrumentele de economisire și protecție pe care românii le au la dispoziție pentru a-și păstra același standard de viață la pensie, precum și în cazul producerii unor situații neprevăzute - accident sau îmbolnăvire.

Cele două spoturi video (disponibile aici) promovate în cadrul campaniei au la bază ideea unor experimente menite să ducă la conștientizarea unor nevoi care poate astăzi nu par prioritare, dar care pot influența radical viitorul fiecăruia. Vestea bună din mesajele campaniei este că există soluții pentru a îmbunătăți viitorul. Chiar începând de azi!

Conștientizarea duce, firesc, la nevoia de informare și aici intervine rolul portalului www.traiesteviitorul.ro. Acesta oferă informații clare, structurate simplu, privind principalele aspecte pe care trebuie să le cunoască fiecare despre utilitatea asigurărilor de viață, precum și despre sistemul pensiilor private. Execuția campaniei online a fost realizată de echipa Centrade Cheil și a beneficiat de cunoștințele în domeniul financiar ale specialiștilor APPA.

”Trăiește Viitorul!”  este cea mai amplă campanie organizată până în prezent, dedicată asigurărilor de viață și sistemului de pensii private. Considerăm un astfel de demers absolut necesar într-o piață dominată încă de asigurările auto și într-o țară în care, potrivit studiului KPMG, un român pensionat în 2048 va avea din pensia de stat o rată de înlocuire a venitului obținut ca salariat de sub 40%. Ne concentrăm pe mediul online în comunicare și pe o abordare prietenoasă, directă și transparentă, pentru că avem încredere că în acest fel putem atinge un public cât mai larg. Toți vrem un viitor cât mai sigur și liniștit, iar pentru acest scop e necesar să acționăm acum, în prezent, ” consideră Mihaela Cîrcu, Project Manager APPA.

În România doar 1 din 5 adulți are o înțelegere a produselor financiare de bază. Prin acțiunile de educație financiară la care ne alăturăm, inclusiv prin acestă campanie, ne asumăm un rol activ de informare a românilor privind beneficiile asigurărilor de viață și ale pensiilor private. În general, există o reticență a consumatorilor față de produse care le vor aduce beneficii în ultima parte a vieții sau în situații ipotetice și neplăcute. Iar mesajul campaniei îi transpune pe cei care o urmăresc în situația din viitor când e mai dificil să îți păstrezi același nivel de trai fără economii suplimentare față de pensia obținută de la stat. În același timp, asigurările de viață ar trebui considerate o prioritate pentru a proteja sănătatea personală și viitorul celor dragi, deși în realitate lucrurile materiale încă sunt protejate pe primul loc. De aceea, scopul campaniei este să schimbe aceste percepții pentru ca o utilizare cât mai extinsă a asigurărilor de viață și a pensiilor private să contribuie în timp la creșterea nivelului de trai al populației”, susține Ciprian Lăduncă, CFO Metropolitan Life și Membru în Consiliul de Administrație al Metropolitan Life SAFPAP SA.

Campania ”Trăiește Viitorul” a fost inițiată în luna mai a acestui an și are la bază un studiu realizat de KPMG la solicitarea APPA, care ilustrează nevoia de creștere a nivelului de educație financiară în România. Printre concluziile acestui studiu, menționăm:

  • Un român alocă, în medie, 18 euro pe an pentru asigurările de viață, media Uniunii Europene fiind de 1.300 euro
  • Doar 1 din 5 români economisește pentru bătrânețe
  • Se estimează că un român pensionat în 2048 va avea din pensia de stat o rată de înlocuire a venitului obținut ca salariat de sub 40%, comparativ cu nivelul recomandat de OECD de 70%
  • România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește educația financiară, indicatorul care măsoară nivelul acestei componente fiind de 21%, comparativ cu nivelul mediu al UE, de 52%[1].

Mai multe informații despre campanie și studiul KPMG găsiți pe www.traiesteviitorul.ro.  

Despre APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor

APPA este o organizație non-guvernamentală ale cărei principale scopuri sunt promovarea conceptului de asigurare, protejarea intereselor consumatorului de produse de asigurare prin susținerea creșterii gradului de educare în asigurări în rândul populației din România.

Încă din 2010, APPA a organizat primele campanii naționale de informare și educare a populației, conferinţe internaționale și naționale şi alte tipuri de proiecte menite să ducă la îndeplinirea obiectivelor Asociației.

De asemenea, Asociaţia elaborează studii şi analize privind priorităţile în domeniul asigurărilor. Mai multe detalii găsiţi pe www.appa-asigurari.ro.

Despre Metropolitan Life

Metropolitan Life este parte a MetLife, Inc. și filială a companiei irlandeze Metlife Europe d.a.c.. Înființată în 1868, MetLife este una dintre cele mai mari companii de servicii financiare din lume, oferind asigurări de viață, planuri de pensii, beneficii pentru angajați și servicii de administrare a activelor, pentru a-și ajuta clienții individuali și instituționali să găsească direcția într-o lume în permanentă schimbare.  MetLife are operațiuni deschise în peste 40 de țări și deţine poziţii de conducere în pieţe din Statele Unite ale Americii, Japonia, America Latină, Asia, Europa şi Orientul Mijlociu. În România, Metropolitan Life are peste 19 ani de activitate pe piața de asigurări de viață. Două milioane de clienți beneficiază de asigurări de viață și pensii private obligatorii oferite de Metropolitan Life la nivel local.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6687
Diferența 0.0062
Zi precendentă 4.6625
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 20-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.6687 RON
GBP flag1 GBP = 5.8125 RON
CHF flag1 CHF = 5.1404 RON
AUD flag1 AUD = 2.9982 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3943 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4231 RON
SEK flag1 SEK = 0.4259 RON
XAU flag1 XAU = 357.7647 RON
Monede Crypto
1 BTC = 297230.64RON
1 ETH = 14210.82RON
1 LTC = 385.49RON
1 XRP = 2.41RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16838.36 -0.26%
BET-BK 3096.27 -0.44%
BET-FI 59897.97 -0.98%
BET-NG 1205.13 -0.11%
BET-TR 34937.55 -0.26%
BET-TRN 34132.28 -0.26%
BET-XT 1434.84 -0.36%
BET-XT-TR 2943.66 -0.36%
BET-XT-TRN 2880.64 -0.36%
BETAeRO 1055.29 -0.86%
BETPlus 2488.64 -0.26%
RTL 36979.69 -0.22%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel