VW: Producţia de baterii este o dificultate mai mare decât interdicţia UE privind motoarele cu combustie

VW: Producţia de baterii este o dificultate mai mare decât interdicţia UE privind motoarele cu combustie
VW: Producţia de baterii este o dificultate mai mare decât interdicţia UE privind motoarele cu combustie

Acordul UE privind interzicerea comercializării de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035 este dificil, dar un obstacol mult mai redutabil va fi producerea unui număr suficient de baterii pentru a alimenta vehiculele electrice de care va fi nevoie în urma noilor reglementări, a afirmat miercuri Arno Antlitz, director financiar al Volkswagen, transmite Reuters.

În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.

"Este un obiectiv dificil. Credem că fezabil", a declarat Arno Antlitz într-un interviu acordat Reuters. Acesta a adăugat: "Cea mai dificilă problemă nu va fi majorarea producţiei ci accelerarea aprovizionării cu baterii".

VW anunţase deja că nu va mai vinde în UE autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă până la ţinta stabilită de blocul comunitar, dar unii producători auto care au rămas în urmă în cursa pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, cum ar fi Toyota, s-ar putea confrunta cu dificultăţi în îndeplinirea obiectivului. Oficialii producătorului auto nipon nu au dorit miercuri să comenteze.

Majoritatea producătorilor auto se întrec în a-şi asigura livrările de baterii, dar ar putea fi o problemă majoră găsirea unor cantităţi suficiente de materii prime. Incapacitatea de a obţine livrări adecvate de litiu, nichel, mangan sau cobalt ar putea încetini trecerea la vehiculele electrice, le-ar putea face mai scumpe şi ar afecta marjele de profit ale producătorilor auto.

Şeful Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat luna trecută că se aşteaptă la un deficit de baterii pentru vehiculele electrice în perioada 2024-2025, în urma majorării cererii.

"Giga-fabricile" de baterii: Europa cuprinsă de ”febra” vehiculelor electrice

Grupul suedez Northvolt, care a inaugurat în urmă aproape șase luni, o "giga-fabrică" de baterii pentru mașini electrice, a deschis o lungă lită de proiecte care vor continua să reconfigureze industria auto! Inițial, grupul suedez va produce echivalentul a 16 GWh pe an, suficient pentru a echipa 300.000 de vehicule în fiecare an. Apoi, până în 2023, capacitatea de stocare se va dubla, pentru a ajunge la 60 GWh, adică până la un milion de vehicule electrice în fiecare an...

Contracte în lanț

Asaltată de o cerere puternică din partea producătorilor auto, Northvolt a obținut deja contracte în valoare de peste 30 de miliarde de dolari (26,5 miliarde de euro) de la clienți precum BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars și Polestar.

Compania suedeză vizează cel puțin 20-25% din piața europeană până în 2030, suficient pentru a concura cu americanii de la Tesla sau cu producătorii asiatici de baterii Panasonic, LG Chem sau CATL... Amintim, în treacăt, că firma suedeză a fost fondată în 2015 de doi foști membri ai grupului... Tesla.

Între timp, compania condusă de Elon Musk a inaugurat cu mare fast, în martie anul trecut, mega-fabrica sa construită la Grünheide, nu departe de Berlin. "Sunt convins că Tesla poate avea un impact pozitiv asupra Germaniei", a declarat ministrul economiei din Brandenburg, Jörg Steinbach, un susținător al proiectului, care însă nu este în totalitate pe placul sindicatelor, care intenționează să lupte în continuare pentru ca muncitorii să dispună de contracte de muncă care să respecte "standardele germane", în timp ce ecologiștii sunt deja îngrijorați de viitoarele extinderi ale fabricii...

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9184
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9184
USD
Azi 4.7383
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.7383
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 01-12-2022
EUR flag1 EUR = 4.9184 RON
USD flag1 USD = 4.7383 RON
GBP flag1 GBP = 5.6933 RON
CHF flag1 CHF = 4.9890 RON
AUD flag1 AUD = 3.1941 RON
DKK flag1 DKK = 0.6614 RON
CAD flag1 CAD = 3.5228 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0343 RON
NOK flag1 NOK = 0.4759 RON
SEK flag1 SEK = 0.4516 RON
XAU flag1 XAU = 267.3958 RON
Monede Crypto
1 BTC = 81033.46RON
1 ETH = 6082.41RON
1 LTC = 363.90RON
1 XRP = 1.89RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 4.06% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.79%
6 luni: 8.01%
12 luni: 8.24%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 11730.66 1.74%
BET-BK 2189.66 1.13%
BET-FI 49855.59 0.99%
BET-NG 877.69 1.44%
BET-TR 22817.40 1.74%
BET-TRN 22703.46 1.74%
BET-XT 1027.20 1.63%
BET-XT-TR 1985.37 1.63%
BET-XT-TRN 1976.13 1.63%
BETAeRO 822.31 0.03%
BETPlus 1751.63 1.67%
RTL 26356.39 1.83%

Opinii

Care sunt dificultățile cu care se vor confrunta economia și oamenii
Numai ei știu adevărul despre această majorare

Acesta este adevărul despre majorarea pensiilor cu 12,5%

Un procent de creștere decis cu dificultate,...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea: Suntem într-o economie de război; Guvernul nu ne protejează

Profesorul și analistul de economie Mircea...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0