Verdictul, unul rar împotriva companiei conduse de Elon Musk, ar putea încuraja o serie nouă de procese împotriva producătorului de vehicule electrice.
Este pentru prima dată când Tesla este condamnată să plătească daune într-un proces privind moartea unei terțe persoane implicată fiind tehnologia Autopilot, într-un context în care Musk accelerează dezvoltarea robotaxiurilor și a software-ului de conducere autonomă.
Juriul federal din Miami a acordat 129 de milioane de dolari daune compensatorii și 200 de milioane de dolari daune punitive către moștenitorii lui Naibel Benavides Leon și fostului ei partener, Dillon Angulo. Tesla a fost găsită responsabilă pentru 33% din daunele compensatorii, adică 42,6 milioane de dolari.
Șoferul, George McGee, care a condus Model S cu aproximativ 100 km/h și a trecut fără să oprească printr-o intersecție, a fost considerat responsabil în proporție de 67%. Totuși, el nu a fost parte în proces și nu va plăti daune.
Avocatul reclamanților a subliniat că Tesla a conceput Autopilot doar pentru autostrăzi cu acces controlat, dar nu a restricționat utilizarea în alte condiții. În plus, Elon Musk a promovat sistemul ca fiind „mai bun decât un șofer uman”.
Tesla a anunțat că va contesta decizia. Într-un comunicat, compania a declarat că „verdictul este greșit și riscă să frâneze dezvoltarea unor tehnologii care pot salva vieți”.
Procesul vine într-un moment dificil pentru Tesla, care a înregistrat o scădere de 1,8% a acțiunilor vineri și o pierdere de 25% în acest an. În plus, verdictul ar putea afecta eforturile lui Musk de a convinge investitorii că Tesla va deveni un lider în conducerea autonomă și inteligența artificială.
Accidentul a avut loc în 2019, când McGee ar fi scăpat telefonul pe podea și nu ar fi primit alerte de la sistemul Autopilot înainte de a intra în coliziune cu SUV-ul victimei. Benavides Leon a fost aruncată 23 de metri și a murit pe loc, iar Angulo a suferit răni grave.
Un expert în tehnologie autonomă de la Carnegie Mellon a declarat că verdictul este semnificativ: „Singura cale prin care juriul putea decide împotriva Tesla era să constate o defecțiune a software-ului Autopilot. Asta e o problemă serioasă pentru companie.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.