Studiu: 6 din 10 români vor să rămână la jobul actual. Ce îi ține aproape de companie

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com

Pluxee a publicat rezultatele unui studiu realizat împreună cu Ipsos, care a inclus 8.700 de angajați din 10 țări, completat cu 80 de testimoniale ale angajaților și opinii din partea unor experți renumiți din domeniul managementului forței de muncă. 

Studiul explorează implicarea în toate formele sale. Dincolo de tendințele dezbătute global, precum „marea detașare”, studiul prezintă opt profiluri distincte ale implicării și arată că un număr tot mai mare de angajați adoptă o abordare mai ponderată a muncii: „Implicarea Echilibrată”. Acesta propune o nouă viziune asupra relației cu locul de muncă, bazată pe flexibilitate și pe luarea în considerare a etapelor specifice din viețile angajaților.

 

Cifre cheie din cadrul studiului

 

  • 83% dintre angajați “iubesc” sau spun că “le place” compania lor, iar starea de bine la locul de muncă este evaluată la 7.8/10 în medie (8.1/10 în România)
  • 46% spun că “muncesc cât de mult pot” (43% în România), în timp ce 34% îndeplinesc așteptările, dar stabilesc limite atunci când este necesar (35% în România)
  • 19% dintre angajații din întreaga lume plasează locul de muncă în centrul vieții lor (13% în România), în timp ce 35% consideră că job-ul este la fel de important ca restul vieții lor (35% în România)
  • Cei mai importanți doi factori care determină atractivitatea unui angajator rămân salariul bun (53%) și beneficiile “care răspund nevoilor mele” (36%)
  • Angajații se simt împliniți în special datorită atmosferei de lucru plăcute și care oferă grijă (43%) și datorită recunoașterii (38%)
  • 56% dintre angajați spun că principalul factor care contribuie la o viață bună este legătura cu ceilalți (familie, prieteni, colegi), urmat de timpul personal (42%)
  • 42% dintre angajați sunt implicați în comunitatea lor prin activități sportive, educaționale, artistice și culturale, de protecție a mediului, etc. (37% în România) și 20% și-ar dori să fie implicați (26% în România).
  • Principalele preocupări ale angajaților români sunt: sănătatea (20% „nu se pot opri din a se preocupa de acest subiect”), pierderea locului de muncă (19%) și teama că țara va fi implicată într-un război (19%).
  • Angajații români au mai mare încredere în propriul viitor(76%) decât în viitorul țării (51%) sau cel al planetei (58%).
  • 75% dintre angajații români consideră că munca are un rol important,dar că nu reprezintă singurul scop din viață (similar cu 71% global).
  • Doar 9% dintre angajații români sunt complet neimplicați la job.
  • 6 din 10 români spun că au o legătură apropiată cu compania pentru care lucrează și că intenționează să rămână la actualul job atât de mult cât e posibil. 
  • 23% dintre români susțin că ”iubesc” compania pentru care lucrează.
  • Românii merg la job pentru că le place mediul de lucru(52%), le face plăcere activitatea pe care o fac (48%) și ca să plătească facturile (51%).

 

 

Gabor Olajos, Country Managing Director, Pluxee România și Bulgaria: ”Pe măsură ce piața muncii se transformă, angajații percep job-ul ca pe o parte integrantă a ecuației ample a vieții lor, care include obiective individuale, viața de familie și angajamente sociale. Ei își ajustează nivelul de implicare profesională, optând pentru o implicare echilibrată, și stabilesc astfel limite clare în ceea ce privește timpul și energia alocate locului de muncă, pentru a nu neglija celelalte dimensiuni ale vieții.

În acest context, companiile trebuie să depășească rolul de angajator și să adopte o perspectivă mai cuprinzătoare asupra oamenilor, privindu-i ca indivizi cu preocupări și aspirații multiple. Beneficiile extrasalariale relevante devin un factor esențial pentru atragerea și păstrarea talentelor, fiind un mijloc prin care companiile pot răspunde nevoilor diverse ale angajaților. Studiul este menit să ofere organizațiilor o înțelegere profundă a realității pieței muncii, ajutându-le să creeze un mediu care sprijină bunăstarea atât în viața profesională, cât și în cea personală a angajaților.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0891
Diferența 0.0002
Zi precendentă 5.0889
USD
Azi 4.4184
Diferența 0.0042
Zi precendentă 4.4142
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0891 RON
USD flag1 USD = 4.4184 RON
GBP flag1 GBP = 5.7709 RON
CHF flag1 CHF = 5.4845 RON
AUD flag1 AUD = 2.8428 RON
DKK flag1 DKK = 0.6813 RON
CAD flag1 CAD = 3.1354 RON
HUF flag1 HUF = 0.0133 RON
JPY flag1 JPY = 0.0282 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4611 RON
XAU flag1 XAU = 573.6697 RON
Monede Crypto
1 BTC = 386752.67RON
1 ETH = 12495.24RON
1 LTC = 371.15RON
1 XRP = 9.18RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22619.07-2.24%
BET-BK4396.80-2.32%
BET-EF1239.12-2.19%
BET-FI88044.58-2.00%
BET-NG1678.11-2.45%
BET-TR52739.30-2.24%
BET-TRN50967.24-2.24%
BET-XT1959.78-2.25%
BET-XT-TR4471.49-2.25%
BET-XT-TRN4332.56-2.25%
BETAeRO927.95-1.56%
BETPlus3296.34-2.20%
RTL50940.08-2.23%

Opinii

Excesul are întotdeauna un final / Ilustrație: Freepik
Prof. Mircea Coșea

Mircea Coșea: Românii au ajuns să muncească ieftin și pentru alții

Profesorul Mircea Coșea avertizează că România...

O femeie se uită nemulțumită la telefonul său / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel