Retailul devine mai adaptat clientului prin intermediul ultimelor tehnologii

Vlad Roibu |
Data actualizării: | Data publicării:
Retailul online devine mai adaptat clientului prin intermediul tehnologiilor de ultimă generație
Retailul online devine mai adaptat clientului prin intermediul tehnologiilor de ultimă generație

Piața de retail are de câștigat de pe urma tehnologiei de ultimă generație, în primul rând prin adaptarea la preferințele clienților.

Adoptarea tehnologiilor de vârf în retail este esenţială pentru companiile care doresc să fie competitive pe o piaţă în continuă evoluţie, utilizarea tehnologiei contribuind la fidelizarea clienţilor printr-o abordare personalizată a promoţiilor, susţin reprezentanţii unei companii IT din Europa Centrală şi de Est.

"Clienţii vor aprecia cu siguranţă oferirea unui discount pentru produsul pe care şi-l doresc, la momentul şi locul potrivit - de exemplu atunci când intră în magazin. Acest tip de soluţii end-to-end sunt implementate de experţii noştri pentru retaileri şi companii care furnizează servicii şi bunuri de larg consum şi putem vedea creşteri ale profitabilităţii", a declarat Andriy Mykytiuk, VP of Client Success SoftServe.

Potrivit unei analize a companiei, retailul a trecut prin provocări majore în ultimii ani, de la pandemia COVID-19 şi probleme legate de lanţul de aprovizionare la inflaţie. "Magazinele şi-au adaptat strategiile pentru a rămâne profitabile şi au căutat modalităţi noi de a satisface nevoile în schimbare ale clienţilor", susţin autorii cercetării.

SoftServe a analizat tendinţele cheie în dezvoltarea software pentru retail. "Retailul online nu se rezumă doar la disponibilitatea produselor pe diverse canale şi dispozitive digitale, ci implică şi înţelegerea şi adaptarea la aşteptările clienţilor. Personalizarea este esenţială", precizează autorii.

Conform statisticilor din domeniu, majoritatea clienţilor se simt nemulţumiţi atunci când nu beneficiază de experienţe personalizate. Astfel, satisfacerea unei astfel de aşteptări la scară largă este posibilă prin valorificarea datelor cu ajutorul unor aplicaţii tehnologice avansate, spun experţii SoftServe.


Rolul inteligenței artificiale în piața de retail

 

Totodată, specialiştii susţin că tehnologii precum inteligenţa artificială (AI) şi învăţarea automată (ML) sunt folosite pentru analiza informaţiile din toate punctele de date.

"Prin dezvoltare unei viziuni 360 de grade asupra clienţilor şi implementarea tehnologiilor NLP (procesarea limbajului natural) se poate interacţiona mai eficient cu aceştia. Mai mult, prin combinarea seturilor de date pot fi anticipate tendinţele de cumpărare şi comportamentul de consum.", mai arată analiza.

Conform cercetării, colectarea datelor are loc pe tot parcursul interacţiunilor cu utilizatorul. Transformarea acestora în informaţii utile business-ului necesită însă aplicaţii performante care depăşesc capacitatea serverelor tradiţionale.

Integrarea unui sistem de gestionare a comenzilor (OMS) cu sistemele de logistică poate reduce costurile cu forţa de muncă, aduce transparenţă în procesul de livrare a comenzilor şi simplifică operaţiunile prin eliminarea sarcinilor manuale. Mai mult, subliniază aceştia, integrarea poate aborda provocările lanţului de aprovizionare, minimizează riscul de erori umane şi permite experienţe de cumpărături omnichannel.

Conform sursei citate, vânzările se desfăşoară pe diverse platforme şi locaţii, iar clienţii doresc o tranziţie fluentă între dispozitive mobile, desktop şi tranzacţii în magazin. Aşteptările lor au evoluat, astfel încât doresc confortul cumpărăturilor online, dar şi experienţa locaţiilor fizice.

SoftServe este una dintre cele mai mari companii IT din Europa Centrală şi de Est, cu peste 12.000 de angajaţi. Înfiinţată în 1993, la Lviv, Ucraina, s-a extins în Polonia şi Bulgaria în 2014 şi a deschis recent centre de dezvoltare în Mexic, Columbia, Chile şi România. Compania oferă expertiză aprofundată în inginerie software, Cloud şi DevOps, Big Data, AI şi Machine Learning, Internetul Lucrurilor, realitate extinsă (XR) şi robotică.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9708
Diferența 0.0031
Zi precendentă 4.9677
USD
Azi 4.6131
Diferența 0.0072
Zi precendentă 4.6059
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 11-12-2023
EUR flag1 EUR = 4.9708 RON
USD flag1 USD = 4.6131 RON
GBP flag1 GBP = 5.7989 RON
CHF flag1 CHF = 5.2443 RON
AUD flag1 AUD = 3.0265 RON
DKK flag1 DKK = 0.6667 RON
CAD flag1 CAD = 3.3932 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0315 RON
NOK flag1 NOK = 0.4220 RON
SEK flag1 SEK = 0.4411 RON
XAU flag1 XAU = 295.6592 RON
Monede Crypto
1 BTC = 194757.89RON
1 ETH = 10347.83RON
1 LTC = 337.86RON
1 XRP = 2.88RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.96% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.24%
6 luni: 6.31%
12 luni: 6.37%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 15092.34 0.39%
BET-BK 2839.95 0.39%
BET-FI 57520.45 0.12%
BET-NG 1110.15 0.63%
BET-TR 31165.68 0.40%
BET-TRN 30459.45 0.40%
BET-XT 1299.53 0.30%
BET-XT-TR 2653.23 0.31%
BET-XT-TRN 2597.42 0.31%
BETAeRO 976.18 0.21%
BETPlus 2238.72 0.35%
RTL 33455.08 0.15%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1