Actul normativ reorganizează Garda Națională de Mediu pentru optimizarea funcționării acestei instituții. Astfel, de exemplu, Direcția Buget, Financiar, Contabilitate și Direcția Achiziții Publice și Logistică se comasează, iar mai multe structuri se desființează. Prin această reorganizare se reduce numărul de posturi de conducere de la 72 la 64 de posturi și numărul de subsecretari de stat, de la 3 la 2. Totodată, se înființează funcția de secretar general, numit în condițiile legii, în subordinea comisarului general.
De asemenea, România s-a obligat să implementeze Planul de măsuri în vederea aderării la OCDE, care prevede și întărirea capacității instituționale a Gărzii Naționale de Mediu. Hotărârea adoptată astăzi de Guvern prevede angajarea unui număr suplimentar de 150 de posturi, exclusiv comisari cu atribuții de control, la nivel național, măsură aprobată prin Memorandum în ședința Guvernului în decembrie 2024.
Pentru optimizarea activității de inspecție și control se aduc modificări și completări în atribuțiile Gărzii Naționale de Mediu, astfel încât să existe o corelare cu dispozițiile legale din actele normative primare și eliminarea paralelismelor legislative, informează Executivul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.