Care este, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, procedura de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE:
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
1. Au obligația de a întocmi și accesa Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE, denumit în continuare Registru, de a completa și transmite în acesta elementele contractului individual de muncă, privind încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea acestuia, denumite în continuare date, următoarele categorii de angajatori:
a) persoane fizice sau juridice de drept privat;
b) instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă;
c) misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, după caz, reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România, institutele culturale și reprezentanțele comerciale și economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local care are cetățenianromână sau pentru străinul cu drept de muncă în România.
CAPITOLUL II
Mențiuni cu privire la înființarea Registrului
2. Unitățile fără personalitate juridică ale angajatorilor — sucursale, agenții, reprezentanțe, puncte de lucru sau alte asemenea unități fără personalitate juridică au obligația de a înființa, completa și transmite Registrul, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) au primit delegare de competență pentru încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea contractelor individuale de muncă;
b) au primit delegare de competență pentru completarea și transmiterea datelor în Registru.
CAPITOLUL III
Mențiuni cu privire la completarea Registrului
3. Registrul cuprinde datele existente în baza națională de date, transmise de angajatori, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea și completarea registrului general de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților.
4. Registrul se completează cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 295/2025 privind Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE, prin utilizarea portalului reges.inspectiamuncii.ro.
5. Completarea și transmiterea datelor în Registru, precum și prelucrarea acestora se realizează de către unul sau mai mulți salariați, desemnați prin decizie scrisă de către angajatori, cu respectarea dispozițiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
6. Angajatorii prevăzuți la pct. 1 lit. a) și c) pot contracta serviciul de completare și transmitere a datelor în Registru, prin încheierea de contracte de prestări servicii cu prestatori, astfel cum sunt definiți la art. 2 lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 295/2025, cu respectarea obligațiilor legale privind protecția datelor cu caracter personal.
7. În situația reglementată la pct. 6, completarea și transmiterea datelor în Registru se realizează de prestatorii contractați sau de către salariații proprii ai acestora, desemnați prin decizie scrisă.
8. Angajatorii care au contractat serviciul de completare și transmitere a datelor în Registru au obligația de a completa și transmite în acesta, utilizând opțiunea „Delegare”, următoarele date:
a) datele de identificare ale prestatorului — CUI/CIF, denumirea prestatorului;
b) data încheierii contractului de prestări servicii;
c) data de început a prestării de servicii;
d) durata contractului de prestări servicii;
e) data încetării contractului de prestări servicii.
9. Transmiterea datelor prevăzute la pct. 8 se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data încheierii, respectiv încetării contractului de prestări servicii.
10. În cazul în care, pentru înființarea, completarea și transmiterea Registrului, angajatorii folosesc aplicații informatice proprii de gestiune a salariaților, aceste aplicații trebuie să cuprindă și să furnizeze elementele/datele obligatorii care sunt publicate pe portalul reges.inspectiamuncii.ro.
Documentul complet poate fi citi aici (pag. 9-11, format PDF).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.