Petrolierele rusești se ”scufundă” în întuneric

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Fluxul de petrol rusesc s-a menținut
Fluxul de petrol rusesc s-a menținut

Petrolierele care transportă țițeiul rusesc dispar din ce în ce mai mult din Oceanul Atlantic, pe măsură ce sancțiunile împotriva exporturilor acestei națiuni se intensifică.

În ultimele 10 zile, cel puțin trei petroliere au dispărut din sistemele de urmărire prin satelit a navelor în timp ce se apropiau de insulele Azore, un mic grup de insule situate la aproximativ 950 de mile vest de Portugalia continentală.

Este foarte probabil că acestea petroliere și-au transferat încărcăturile pe alte nave. Astfel de transferuri nu se întâmplau acolo înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, cu atât mai puțin în afara vizibilității monitorizării prin satelit. 

Nu este clar de ce navele au dispărut - ar putea fi vorba despre faptul că unii cumpărători doresc să își încheie achizițiile cât mai discret posibil. Uniunea Europeană a instituit o interdicție privind cumpărarea de petrol rusesc, care intră pe deplin în vigoare abia în decembrie.

Unele încărcături cu petrol rusesc încep, de asemenea, să dispară din peisaj și în timp ce se află pe ruta către Asia.

Transferurile de la navă la navă sunt ceva obișnuit pe piața petrolului, iar încărcăturile rusești au fost schimbate ani de zile în largul coastelor Danemarcei și, mai recent, în Marea Mediterană și chiar în largul apelor insulelor Azorel.

Ceea ce este mai puțin obișnuit este ca acestea să dispară de pe radare. Aceasta este o tactică care a fost adesea folosită pentru fluxurile de petrol ale unor alte țări sancționate precum Iranul și Venezuela.

Tehnica transferului de petrol de pe o navă pe alta este că cele doup petroliere se deplasează alături și - în mod normal - petrolierul mai mic își va descărca încărcătura într-unul mai mare. Nava mai mare va transporta apoi încărcătura pe o rută comercială pe distanțe lungi, adesea către Asia.

Ușa din dos prin care petrolul rusesc curge spre Europa

Când o încărcătură de motorină rusească nu este o încărcătură de motorină rusească? Răspunsul este: Atunci când Shell, cea mai mare companie petrolieră europeană, îl transformă în ceea ce comercianții numesc un amestec leton.

Ideea este de a comercializa un baril în care doar 49,99% provine din Rusia; în ochii Shell, atâta timp cât celelalte 50,01% provin din altă parte, încărcătura de petrol nu este, din punct de vedere tehnic, de origine rusă.

Manevra stă la baza unei piețe opace în plină expansiune care comercializează amestecul de motorină rusească cât și alte produse petroliere rafinate, una dintre multele pe care companiile petroliere și comercianții de mărfuri le folosesc pentru a menține fluxul de energie rusă în Europa și, în același timp, pentru a satisface opinia publică care cere încetarea subvenționării mașinăriei de război a lui Vladimir Putin. 

Întrucât Europa nu a aplicat nicio limită sau sancțiune la achiziționarea de petrol, gaz sau cărbune rusesc, vânzarea noului amestec este perfect legală. 

Dar amestecul este un instrument convenabil pentru companii de a spune public un lucru și de a face altceva, cu alte cuvinte de a minți.

În cazul Shell, compania a modificat așa-numiții termenii și condițiile generale ale contractelor sale pentru a permite amestecul rusesc. Noii termeni spun că:

"Este o condiție a acestei oferte și va fi o condiție a oricărui contract rezultat că bunurile vândute și livrate de către vânzător nu vor fi de origine din Federația Rusă ("FR") și nu vor fi fost încărcate în sau transportate din FR. Mărfurile vor fi considerate de "origine FR" dacă sunt produse în FR sau dacă 50% sau mai mult din conținutul lor (în volum) constă din materiale care au fost produse în FR." Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9761
USD
Azi 4.6386
Diferența -0.0181
Zi precendentă 4.6567
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 26-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6386 RON
GBP flag1 GBP = 5.8067 RON
CHF flag1 CHF = 5.0843 RON
AUD flag1 AUD = 3.0283 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3920 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0298 RON
NOK flag1 NOK = 0.4234 RON
SEK flag1 SEK = 0.4274 RON
XAU flag1 XAU = 346.8933 RON
Monede Crypto
1 BTC = 300268.59RON
1 ETH = 14692.07RON
1 LTC = 390.66RON
1 XRP = 2.45RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16971.24 0.14%
BET-BK 3120.46 0.07%
BET-FI 60049.67 -0.72%
BET-NG 1214.79 0.19%
BET-TR 35213.26 0.14%
BET-TRN 34401.64 0.14%
BET-XT 1445.69 0.10%
BET-XT-TR 2965.92 0.10%
BET-XT-TRN 2902.41 0.10%
BETAeRO 1059.84 0.16%
BETPlus 2506.82 0.14%
RTL 37270.19 0.11%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel