El a precizat, într-o conferinţă de presă, că, potrivit autorizaţiei de construire, lucrările vor consta în regenerarea spaţiilor publice din zona Piaţa Unirii, refacerea structurii cuvei Râului Dâmboviţa, a Planşeului Unirii, vechi de aproape 100 de ani, a reţelelor edilitare, semnalizare şi marcaje rutiere, sistematizări pe verticală, executarea unor drumuri temporare, executarea unor instalaţii de irigaţii şi intervenţii temporare asupra fântânilor arteziene.
Potrivit lui Băluţă, lucrările vor fi împărţite în patru zone distincte: porţiunea din faţa Hanului lui Manuc, cea din parcul aflat în faţa magazinului Unirea, cea din zona fântânilor şi cea dinspre Pasajul Unirii.
"De săptămâna viitoare vom începe lucrările în zonele 1 şi 2. În zona parcului, în aşa-numita etapă 1, va fi organizarea de şantier, în care vom avea utilajele şi materialele şi, totodată, vom începe lucrări efective. Imediat după începerea vacanţei de vară, intrăm şi în etapa 2, în faţa Hanului lui Manuc. Concret, începem să spargem acolo. În această zonă, pe perioada lucrărilor, vor exista o serie de restricţii de trafic rutier. (...) Se va crea un drum provizoriu, cu trei benzi şi trotuar, pe care îl vor folosi şoferii care vin de pe bulevardele Corneliu Coposu, Magheru, Brătianu către Patriarhie. (...) Splaiul Independenţei se va închide între Piaţa Naţiunilor Unite şi Piaţa Unirii. Autobuzele STB vor circula deviat, pe traseele menţionate mai sus", a informat primarul.
El a menţionat că se va circula în condiţii normale pe Splaiul Independenţei, pe direcţia est - vest, de la Piaţa Unirii spre Primăria Capitalei. Fluxul rutier de pe Calea Victoriei va fi preluat de bulevardele Naţiunile Unite, Libertăţii şi Unirii.
Parcul din faţa magazinului Unirea va fi împrejmuit, vor fi transplantaţi copacii, o parte vor fi relocaţi, alţii defrişaţi, urmând să fie sădiţi alţii în compensare. "La finalul lucrărilor, cu siguranţă, vom avea în faţa magazinului Unirea tot un parc, unul mai curat şi mai îngrijit", a spus Daniel Băluţă.
Pentru refacerea planşeului, în ambele etape de lucru constructorii vor începe cu desfacerea, înlăturarea grinzilor, a stâlpilor vechi şi înlocuirea acestora cu elemente noi. La final, va fi o structură complet nouă, a indicat primarul.
"Odată cu această lucrare, (...) vom uni linia de tramvai care vine de la Sfânta Vineri cu linia de tramvai existentă la baza Dealului Mitropoliei. Ca să putem face această lucrare este nevoie să intervenim şi în ceea ce priveşte Pasajul Unirii, care şi el este o parte importantă a acestui proiect. Timpul estimat în care vom interveni şi în această direcţie este undeva între primăvara şi vara anului 2026, când estimăm că vom închide şi Pasajul Unirii, după ce (...) fazele de lucru despre care vorbim vor fi încheiate, ocazie cu care îl vom consolida, pe o parte, iar, pe de altă parte, vom reuşi să facem această joncţiune dintre cele două axe ale Bucureştiului, lucru care este imposibil astăzi, întrucât structura pe care s-ar sprijini liniile de tramvai nu duce greutatea nici a şinelor şi nici a tramvaiului", a afirmat primarul Băluţă.
El a estimat că lucrările la Planşeul Unirii, pasaj şi pentru tramvai vor dura circa trei ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.