O serie de apeluri telefonice frauduloase care pretind că sunt reprezentanţi CEC Bank vizează, în aceste zile, diverse persoane, avertizează Directoratul Naţional pentru Securitate Cibernetică (DNSC).
"Diverse persoane sunt contactate de indivizi care pretind a fi reprezentanţi CEC Bank, susţinând că s-ar fi depus o cerere de credit în numele acestora. Scopul real este obţinerea de informaţii sensibile şi compromiterea conturilor bancare. CEC Bank subliniază: nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail", notează Directoratul.
În acest context, recomandările DNSC pentru a evita capcanele de acest tip sunt: nu furnizaţi niciodată informaţii personale prin telefon, mai ales dacă nu aţi iniţiat apelul; verificaţi autenticitatea apelurilor doar prin canale oficiale (site, call-center, reţele sociale verificate); dacă simţiţi presiune sau aveţi suspiciuni, scuzaţi-vă politicos şi spuneţi că reveniţi telefonic; închideţi apelul şi apelaţi înapoi numărul, iar dacă apelul a fost efectuat prin spoofing, veţi fi redirecţionat către adevăratul titular al acelui număr; nu accesaţi linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, înainte de a le testa cu o soluţie de securitate; activaţi alertele de tranzacţii şi autentificarea în doi paşi pentru conturile bancare.
Reprezentanţii Directoratului menţionează că, în cazul în care aţi fost victima unei fraude, puteţi obţine informaţii utile despre paşii de urmat şi autorităţile pe care le puteţi contacta pe platforma sigurantaonline.ro/ce-fac-in-caz-de-frauda.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.