Ministerul Finanţelor se reorganizează. 435 de noi posturi de inspectori vamali şi inspectori antifraudă

DCBusiness Team |
Data publicării:

A fost pus în transparenţă un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor.

Prin prezentul act normativ se pun în aplicare prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, prin modificarea corespunzătoare a:

❖ prevederilor art.7 alin.(1) în sensul eliminării sintagmei „birouri”, având în vedere desființarea funcției publice de șef birou conform prevederilor art.XVIII alin.(1) din actul normativ anterior menționat,

❖ Anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 34/2009, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

1. Direcția generală management al domeniilor reglementate specific se reorganizează în Direcția domenii reglementare specifică și Direcția de guvernanță corporativă prin preluarea activității, atribuțiilor și personalului aferent precum și a posturilor din cadrul direcției generale care se reorganizează. Noua modalitate de organizare este propusă având la bază:

− îndeplinirea cu succes a atribuției Ministerul Finanțelor în conformitate cu art. X din Legea nr. 187/2023 până la operaționalizarea tabloului de bord, Ministerul Finanțelor continuă să colecteze datele transmise de către autoritățile publice tutelare si de către întreprinderile publice, potrivit prevederilor OUG NR. 109/2011 și se va putea asigura astfel un tratament egal pentru toți operatorii economici la care statul este acționar majoritar sau deține un patrimoniu.

− crearea premiselor realizării unui echilibru între veniturile realizate de societăți și evoluția cheltuielilor de natură salarială și a celorlalte cheltuieli în vederea menținerii sau îmbunătățirii rezultatului brut;

− respectarea angajamentelor asumate de conducerile societăților prin planurile de administrare, respectiv contractele de mandat încheiate, așa cum prevăzute de guvernanța corporativă.

− organizarea propusă va menține o capacitate de coordonare puternică prin menținerea titularilor, coordonare care va suplini, atunci când este nevoie, creșterea capacității administrative a structurilor cu care acestea colaborează pentru atingerea obiectivelor în domeniul de activitate.

2. Direcția generală relații financiare internaționale (DGRFI) se reorganizează prin preluarea activității Unității de management al investițiilor publice. Specificul, diversitatea, complexitatea și volumul activității DGRFI, inclusiv frecvența elementelor de noutate derivă din dinamica evoluțiilor la nivelul UE și al instituțiilor financiare internaționale (IFI). Conform specificului activității desfășurate în cadrul Unității de management al investițiilor publice această structură asigură asistență de specialitate în ceea ce privește soluțiile de finanțare pentru proiecte promovate de autorități publice contractante, facilitează contracte între potențiali beneficiar, IFI și bănci comerciale prin preluarea sa în cadrul DGRFI contribuind, ca parte a structurii care o preia, la implementarea de proiecte de investiții publice.

3. Direcția generală pregătire Ecofin și asistență comunitară se reorganizează în Direcția generală afaceri europene și cooperare internațională, prin preluarea în cadrul acesteia a Unității de vânzare certificate de emisii de gaze cu efect de seră post-2012. Redenumirea direcției generale are la bază o mai bună reflectare a activității derulate în prezent având în vedere faptul că rolul acesteia a fost extins, prin preluarea unor noi atribuții, respectiv gestionarea asistenței financiare elvețiene și coordonarea procesului de aderare la OCDE.

Preluarea unității de vânzare certificate de emisii de gaze cu efect de seră post-2012 în cadrul direcției generale este necesară având în vedere legătura clară a atribuțiilor acesteia cu domeniul afacerilor europene coordonat la nivelul ministerului de către Direcția generală afaceri europene și cooperare internațională.

4. Direcția de audit public intern se reorganizează în Serviciul de audit public intern având în vedere că nu mai sunt îndeplinite prevederile cu privire la normativul de personal necesar pentru organizarea unei structuri funcționale la nivel de direcție, respectiv minim 20 de posturi de execuție.

5. Direcția generală de contabilitate publică se reorganizează prin schimbarea denumirii în Direcția generală trezorerie și contabilitate publică. Modificarea denumirii direcției generale a rezultat din necesitatea reflectării în denumirea acesteia a ambelor domenii de activitate, respectiv domeniul Trezoreriei statului și domeniul contabilității publice. Această modificare de denumire are în vedere faptul că prin intermediul acestei structuri se asigură în principal organizarea și funcționarea Trezoreriei Statului, inițierea de proiecte de acte normative în domeniul Trezoreriei statului, coordonarea din punct de vedere metodologic a unităților teritoriale ale trezoreriei statului, asigurarea raportărilor privind execuția bugetelor componente ale bugetului general consolidat, elaborarea bilanțului general al Trezoreriei Statului și contul de execuție al bugetului Trezoreriei Statului, derularea operațiunilor de încasări și plăți, ca participant direct al Sistemului național de plăți.

6. Direcția generală de trezorerie și datorie publică se reorganizează prin schimbarea denumirii în Direcția generală de management al datoriei publice și fluxurilor de trezorerie, având în vedere că este structura care îndeplinește atribuții în coordonarea procesului de administrare a datoriei publice (contractare, rambursare, administrare a riscurilor si raportare) și administrarea contului curent general al trezoreriei statului.

7. Direcția generală de politici, analiză și cercetare în domeniul finanțelor publice se reorganizează prin schimbarea denumirii în Direcția Generală de Macroeconomie și Venituri și prin preluarea în cadrul acesteia a activității, atribuțiilor și personalului Direcției de politici și analiză macroeconomică și Direcției de analiză și cercetare în domeniul finanțelor publice, având în vedere că în cazul acesteia din urmă nu mai sunt îndeplinite prevederile cu privire la normativul de personal necesar pentru organizarea unei structuri funcționale la nivel de direcție, respectiv minim 20 de posturi de execuție și totodată se impune o eficientizarea a procesului decizional și a derulării activităților interne. Modificarea
denumirii este fundamentată de reflectarea corespunzătoare a atribuțiilor specifice direcției care includ analize macroeconomice economice și sectoriale, interpretări ale indicatorilor economici și prognoze pe termen scurt, elaborarea studiilor de cercetare economică și a documentelor strategice de politică fiscală pentru România (Programe de convergență). De asemenea, pe baza proiecțiilor economice și modelelor de estimare a veniturilor bugetare, în cadrul direcției se realizează prognoza încasărilor pe termen scurt și mediu, în cadrul Legilor bugetare anuale, a rectificărilor bugetare si a strategiei fiscalbugetare, impactul bugetar asupra veniturilor generat de modificări/propuneri legislative și analize trimestriale/anuale privind execuția veniturilor bugetare.

8. Eliminarea Unității de evaluare a investitiilor publice din organigramă având în vedere că nu mai sunt îndeplinite prevederile cu privire la normativul de personal necesar pentru organizarea unei structuri funcționale la nivel de serviciu la această dată, respectiv minim 10 de posturi de execuție, activitatea, atribuțiile și personalul acesteia regăsindu-se în continuare în cadrul Direcției de programare a investițiilor publice.

9. Menținerea numărului de secretari de stat aprobat în prezent pentru aparatul propriu al Ministerului Finanțelor având în vedere complexitatea și diversitatea activității ministerului, precum și sarcinile suplimentare primite prin acte normative de forța legii.

❖ Totodată, se impune modificarea corespunzătoare a Anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului nr. 34/2009, cu modificările și completările ulterioare în ceea ce privește numărul maxim de posturi pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală și Autoritatea Vamală Română ca urmare a aprobării Memorandumului cu tema: Realizarea și implementarea Sistemului Național RO e-Sigiliu, aprobat în ședința Guvernului din data de 29.11.2023 prin care a fost suplimentat numărul de posturi al Ministerului Finanțelor cu 435 inspectori (215 inspectori vamali și 220 inspectori antifraudă).

Numărul total al funcțiilor publice de conducere din aparatului propriu al ministerului se va stabili în conformitate cu prevederile art. XXII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, la nivel
de ordonator principal de credite.

În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului finanțelor, având în vedere nevoile instituționale și structura de personal, se pot înființa, după caz, servicii și alte compartimente decât cele prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 34/2009, cu respectarea prevederilor art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Prin Memorandumul cu tema: Aplicarea prevederilor Legii nr.296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, aprobat în ședința Guvernului din data de 29 noiembrie 2023, semnat de Prim-ministrul României, domnul Ion-Marcel Ciolacu, a fost aprobată menținerea posturilor vacante de la nivelul aparatului propriu al Ministerului Finanțelor, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Autorității Vamale Române, Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor și Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (inclusiv menținerea ca instituție cu personalitate juridică, cu activitate unică și care se încadrează în prevederile alin. (8), coroborate cu cele ale alin. (9) lit. a) de la art. XXIX al actului normativ menționat). Încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică se va face în termenele și cu respectarea condițiilor și a procedurii aplicabile fiecărei categorii de personal.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.97
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.969
USD
Azi 4.5781
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.5785
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-07-2024
EUR flag1 EUR = 4.9700 RON
USD flag1 USD = 4.5781 RON
GBP flag1 GBP = 5.8914 RON
CHF flag1 CHF = 5.1865 RON
AUD flag1 AUD = 3.0027 RON
DKK flag1 DKK = 0.6660 RON
CAD flag1 CAD = 3.3139 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0297 RON
NOK flag1 NOK = 0.4154 RON
SEK flag1 SEK = 0.4235 RON
XAU flag1 XAU = 349.3503 RON
Monede Crypto
1 BTC = 309929.40RON
1 ETH = 14867.29RON
1 LTC = 325.87RON
1 XRP = 2.73RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.80%
6 luni: 5.85%
12 luni: 5.90%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET18562.570.62%
BET-BK3451.260.29%
BET-EF1000.000.00%
BET-FI60522.910.44%
BET-NG1324.700.60%
BET-TR40567.250.64%
BET-TRN39460.390.64%
BET-XT1582.580.60%
BET-XT-TR3406.050.63%
BET-XT-TRN3319.700.63%
BETAeRO1041.04-0.45%
BETPlus2742.330.56%
RTL40817.270.65%

Opinii

Preț halucinant ca să îți pui prosopul pe plajă

200 de lei ca să stai cu prosopul pe plajă. Românul, mai tare ca francezul de la Saint Tropez

Litoralul românesc continuă să ne surprindă...

Tren deraiat / Foto: Replica Online

Călătoriile cu trenul au devenit sport extrem în România

Căile Ferate din România se mai țin în doar...

Cosmin Marinescu

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel