În timp ce Grindeanu vorbeşte de trenuri pe hidrogen, România are de modernizat peste 1.000 de kilometri de cale ferată

În timp ce Sorin Grindeanu anunţă că România va cumpăra, prin PNRR, trenuri cu hidrogen, infrastructura feroviară a ţării noastre este... la pământ nu doar la propriu ci şi la figurat.

Primele trenuri pe hidrogen din România vor circula, printre altele, spre Pitești, Curtea de Argeș, Târgoviște și Craiova, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Infrastructură încă nu există, dar e „în proiect”. Grindeanu a fost întrebat, luni seara, despre achiziția celor 12 automotoare și pe ce rute vor circula.

„Finanțarea e din PNRR, aproape un miliard de euro și rutele sunt spre aeroport (Otopeni - n.r.), spre Pitești, Curtea de Argeș, Târgoviște și Craiova și mai este tren cu hidrogen în zona Banatului, spre Reșița”, a răspuns ministrul Transporturilor.

Întrebat, mai departe, la Antena 3, dacă avem deja infrastructura pentru aceste trenuri, Grindeanu a răspuns că nu: „sunt în proiect și sunt finanțate prin PNRR. S-a trecut de etapa importantă de avizare în Comitetul Tehnico - Economic al Ministerului Transporturilor”. Ministerul Transporturilor a avizat achiziția a 12 trenuri cu hidrogen.

 

Între timp... 

 

România are de modernizat peste o mie de kilometri de infrastructură feroviară, în timp ce Polonia, cu o lungime traseelor feroviare nu cu mult mai mare decât a României, a reuşit să reabiliteze mai mult de 1.500 de kilometri cu fonduri europene, într-un singur exerciţiu bugetar european, arată datele raportului "Să luăm trenul. Renaşterea călătoriilor cu trenul într-o Românie europeană", realizat de Asociaţia 2Celsius, în cadrul proiectului Europe on Rail.

Conform documentului, prezentat vineri înt-un workshop de specialitate online, calea ferată reprezintă cel mai eficient mod de transport în prezent şi contribuie cu doar 1,5% din emisiile de CO2 din Uniunea Europeană provenite din sectorul transporturilor, cu o cotă de piaţă de 8,5%.

"Pentru a plasa datele în context, 27% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE-28 au provenit din sectorul transporturilor, conform Agenţiei Europene de Mediu (2019). Datorită trenurilor electrice alimentate cu energie regenerabilă, este posibil să se prevadă călătorii şi transport aproape carbon zero. Însă nu este vorba doar de emisiile de CO2. Externalităţile negative (efectele negative care nu sunt internalizate în preţul plătit de utilizator, cum ar fi poluarea aerului, dar şi accidentele ori congestionarea) transportului feroviar reprezintă doar 2% din costul extern al transportului în Europa", notează realizatorul raportului, Raul Cazan, preşedintele Asociaţiei 2Celsius.

Potrivit sursei citate, un studiu realizat de Comisia Europeană în martie 2018 menţiona faptul că dintre cele 365 de legături transnaţionale existente în Europa, mai puţin de jumătate (49%) erau funcţionale pentru transportul de pasageri.

În ceea ce priveşte situaţia actuală din România, raportul de specialitate relevă că ţara noastră are de modernizat peste o mie de kilometri de infrastructură feroviară. În acelaşi timp, Polonia, cu o lungime a infrastructurii feroviare nu cu mult mai mare decât a României, a reabilitat peste 1.500 de kilometri cu fonduri europene, într-un singur exerciţiu bugetar european. "Strategia de dezvoltare a infrastructurii va trebui să ţintească liniile cu potenţialul cel mai mare de folosire, dar cu cele mai multe restricţii. Sute de kilometri de cale ferată sunt afectaţi anual de restricţii, deci orice alte programe de dezvoltare a sistemului feroviar de la noi pică în plan secund atât timp cât restricţiile nu sunt depăşite, iar infrastructura nu este complet reabilitată", notează specialiştii, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9474
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9472
USD
Azi 4.7141
Diferența 0.0121
Zi precendentă 4.702
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 20-05-2022
EUR flag1 EUR = 4.9474 RON
USD flag1 USD = 4.7141 RON
GBP flag1 GBP = 5.8404 RON
CHF flag1 CHF = 4.8270 RON
AUD flag1 AUD = 3.2954 RON
DKK flag1 DKK = 0.6648 RON
CAD flag1 CAD = 3.6722 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0369 RON
NOK flag1 NOK = 0.4786 RON
SEK flag1 SEK = 0.4706 RON
XAU flag1 XAU = 276.8333 RON
Monede Crypto
1 BTC = 142936.84RON
1 ETH = 9583.67RON
1 LTC = 331.07RON
1 XRP = 2.03RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.71%
6 luni: 5.95%
12 luni: 6.11%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12049.70 0.62%
BET-BK 2251.85 0.23%
BET-FI 49170.01 -0.25%
BET-NG 876.82 0.59%
BET-TR 22179.56 0.61%
BET-TRN 22132.47 0.62%
BET-XT 1047.72 0.44%
BET-XT-TR 1926.79 0.44%
BET-XT-TRN 1922.78 0.44%
BETAeRO 940.34 0.05%
BETPlus 1801.22 0.61%
RTL 26552.46 0.66%

Opinii

Avocatul Adrian Cuculis
România are destul grâu / Foto: Freepik

Prețul grâulului, la nivel ISTORIC. Bența: Agricultorii nu fac acte de caritate

Prețul grâului a explodat pe piețe după ce...

Piața imobiliară, afectată de criză / Foto: Freepik

Urmează o criză imobiliară? La ce ne putem aștepta

Cu un război lângă granița României care...

Comunicate de presa

Andreea Hamza
S-au discutat afaceri

Premierul Nicolae Ciucă, întrevedere cu vicepreședintele companiei Lockheed Martin

S-a vorbit inclusiv despre sprijinului acordat...

Pleiades Residence
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin
Bitcoin

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
YesMy