Tunelul spre Aeroportul Otopeni avansează: „Sfânta Ana” a încheiat al doilea segment de foraj
Proiectul strategic al Magistralei 6 de metrou „1 Mai – Otopeni” continuă să înainteze conform planificării, după ce utilajul de foraj „Sfânta Ana” a finalizat cu succes cel de-al doilea segment de tunel între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa, a anunțat marți Metrorex.
Primul segment fusese finalizat de utilajul „Sfânta Maria”, care a străpuns peretele viitoarei stații Aeroport Băneasa pe 18 august 2025. Cele două scuturi gigant sunt responsabile pentru construirea întregii structuri subterane a Secțiunii Sud a magistralei, un tronson vital în dezvoltarea infrastructurii de transport urban din Capitală.
900 de metri de tunel finalizați și 600 de inele montate
Lucrările cu „Sfânta Ana” au început pe 28 mai 2025, utilajul avansând în direcția stației 1 Mai. Mașina de foraj are o lungime de 105 metri, o greutate de aproximativ 600 de tone și un diametru al scutului de 6,6 metri.
Segmentul finalizat până acum are 900 de metri excavați, în care au fost instalate 600 de inele de tunel, parte a structurii de rezistență a viitoarei magistrale. După o etapă obligatorie de mentenanță tehnică, cele două utilaje își vor relua activitatea pentru a finaliza întregul traseu subteran al Secțiunii Sud – 6,6 km între stațiile 1 Mai și Tokyo, cuprinzând 6 stații și 6 interstații.
„Ne bucurăm că cele două utilaje de foraj țin pasul cu planificarea prevăzută pentru realizarea structurii de rezistență pentru Secțiunea Sud. Așa cum cele două nume ocrotitoare pe care le poartă – Sfânta Maria și Sfânta Ana – se însoțesc mereu în conlucrarea spirituală, cele două TBM lucrează susținut împreună pentru a îndeplini obiectivele noastre de extindere a rețelei de metrou”, a declarat Mariana Miclăuș, director general al Metrorex.
Proiect strategic pentru conectarea Bucureștiului cu Aeroportul Otopeni
Magistrala 6, implementată de asocierea Alsim Alarko - Makyol și supervizată de Padeco Co., Ltd. – Oriental Consultants Global Co., Ltd. – Metroul S.A., este finanțată din bugetul de stat și fonduri externe.
Pe un traseu de 14,2 km și cu un total de 12 stații, noua linie va asigura legătura directă dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, cu opriri intermediare precum Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni și Ion I.C. Brătianu.
Autoritățile susțin că proiectul este unul de interes național, contribuind la dezvoltarea mobilității urbane, la reducerea traficului rutier și la integrarea rețelei de transport din Capitală în sistemul transeuropean de transport.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.