Aproape jumătate dintre români (47%) cred că inteligența artificială (AI) îi ajută să învețe, să se dezvolte sau chiar le va redefini activitatea în următorii cinci ani. Totuși, peste un sfert (28%) privesc AI ca pe o amenințare, temându-se că tehnologia le-ar putea înlocui locul de muncă, arată cel mai recent Barometru de Încredere a Consumatorului, realizat de Exact Business Solutions.
Optimismul privind capacitatea AI de a genera oportunități este încă limitat: doar 22% dintre respondenți consideră că tehnologia va crea mai multe locuri de muncă decât va elimina. În plus, 39% dintre participanți au declarat că ar prefera un loc de muncă în care inteligența artificială să nu fie prezentă.
„Rezultatele acestui val confirmă faptul că, în România, inteligența artificială este percepută într-un echilibru fragil: pe de o parte accelerator al productivității și dezvoltării profesionale, pe de altă parte factor de incertitudine pe piața muncii. În contextul actual, în care adoptarea tehnologiilor digitale avansează rapid, aceste percepții sunt esențiale pentru înțelegerea climatului social și economic”, a declarat Julien Zidaru, reprezentant Exact Business Solutions.
Barometrul de Încredere a Consumatorului este un studiu trimestrial care surprinde percepțiile și comportamentele românilor în raport cu economia, consumul și noile tendințe. Cel de-al treilea val de măsurare va fi lansat în septembrie, urmărind evoluțiile atitudinilor pe fondul schimbărilor economice și sociale.
Cercetarea este realizată online, pe un eșantion de 500 de respondenți din mediul urban, iar datele pentru primele două valuri au fost colectate la final de aprilie și început de iulie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.