Cumpărăturile online. Cum iar românii decizia finală

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Cumpărături
Cumpărături

Clienţii îşi doresc interacţiuni de achiziţie foarte simple, în online, însă în procesul de cumpărare prezenţa într-un magazin fizic are un impact mai mare în decizia finală de alegere a produsului, sunt de părere reprezentanţii pieţei de retail din România.

"Oamenii, într-adevăr, sunt în magazine şi cred că dacă ne uităm un pic şi post-pandemic, inclusiv la traficul de clienţi şi mă refer acum la nivel european, nu neapărat în România, şi pe pieţele mari mai digitalizate, traficul se menţine semnificativ în retail. Are maximum o scădere de 25%, cred. Clienţii vor să vină în magazine, chiar dacă în acelaşi timp îşi doresc interacţiuni foarte simple şi în digital. Retailul este relevant pentru experienţă. În retail înseamnă să găseşti produsele şi serviciile pe care doreşti să le achiziţionezi, să fie prezentate într-un mod atractiv, să le poţi testa şi să ai acces la o experienţă de cumpărare completă. Asta înseamnă să ai expertiză din partea consultantului de vânzări pentru produsele respective. Evident că peste toate aceste lucruri vedem o evoluţie semnificativă în momentul în care vom avea din ce în ce mai multe "use case"-uri, de exemplu de 5G, care vor îmbunătăţi şi completa semnificativ experienţa din magazine. Este important pentru client să fie susţinut de o interacţiune simplă şi uşoară cu tot ce înseamnă digital. Deci, vedem retailul simbiotic, cu toată experienţa digitală", a explicat Laura Spătaru, director vânzări Consumer Business Unit la Vodafone România, în cadrul unui eveniment dedicat pieţei de retail.

La rândul său, Raul Filip, director de achiziţii la Altex România, a susţinut că experienţa pe care clientul o are în magazinul fizic este cu un impact mai mare în decizia finală de a cumpăra un produs.

"Segmentul digital sau componenta digitală se referă în special la primii paşi în procesul de cumpărare, cel de informare, documentare, studiu al ofertelor. Cel fizic are un impact mai mare în decizia finală, cea de alegere a produsului, prin suportul sau experienţa cu produsul din magazinele fizice. Bineînţeles că există şi comenzi full online şi comenzi full offline, dar în ultimii ani am văzut cum clientul foloseşte uşor tehnologia şi procesele pe care le-am digitalizat în magazine şi se bucură de toate avantajele, pe de o parte, de confortul informării şi documentării, pe de altă parte de experienţa cu produsele. Cred că e valabil pentru majoritatea categoriilor de produse, pentru majoritatea industriilor. Cu siguranţă putem identifica nişte produse şi servicii care au o componentă digitală aproape de 100% poate, dar în general, în medie, cred că noi, în poziţia de client, avem nevoie de experienţă fizică cu un produs sau cu un consultant. E important pentru client să rămână cu percepţia sau să-i construim percepţia reală că a ales ce trebuia. Când te duci acasă şi nu ştii clar dacă ai cumpărat ce-ţi trebuia sau ai avut ales dintr-o mie de articole pe care nu prea le înţelegi, experienţa cu produsul în sine nu e o plăcere maximă", a spus Filip.

O analiză recentă realizată de KeysFin & RetailZoom a estimat o valoare a pieţei de retail din România de peste 108 miliarde de lei, în 2022, în creştere cu aproape 11,7% faţă de 2020.

Conform monitorizărilor RetailZoom, vânzările magazinelor de tip LKA au înregistrat în 2022 o creştere valorică de 11,6% faţă de 2021, nivel aflat sub valoarea medie a inflaţiei - aspect regăsit şi în descreşterea uşoară a vânzărilor în bucăţi, de -1,6% versus 2021. Chiar dacă performanţa vânzărilor din comerţul local a fost inferioară comerţului internaţional din România pentru 2022 (+17,2% versus 2021), reţelele locale îşi consolidează poziţia în retail printr-un profil accentuat de proximitate - specific nu doar prin topul produselor din coşul de cumpărături, cât şi prin sortimentul local ori regional.

Pentru produsele nealimentare, după Top 10 produse similare în comerţul local faţă de cel internaţional (detergenţi de rufe, hârtie igienică, deodorant, prosoape de hârtie, balsam de rufe, produse de curăţenie, şampon, produse pentru igiena intimă), alegerile cumpărătorilor arată o poziţie superioară în vânzări pentru detergentul de vase şi săpun, pentru bureţi & lavete şi insecticide.

În acelaşi timp, un studiu Reveal Marketing Research evidenţiază faptul că 30% dintre români aleg să comande online de pe site-urile magazinelor de profil, iar aproape jumătate dintre aceştia menţionează că obişnuiesc să meargă înainte în magazinele fizice pentru a vedea sau testa produsul înainte de a plasa comanda, într-o măsură semnificativ mai mare bărbaţii (53% vs. 41% femei) şi rezidenţii din mediul urban (52% vs. 39% rural).

Jucători de pe piaţa locală de retail dezbat, miercuri, în cadrul ZF Retail Summit 2023, starea actuală a acestui segment de comerţ, precum şi dacă o temperare a inflaţiei ar putea însemna scăderi de preţuri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9771
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.977
USD
Azi 4.6535
Diferența 0.0132
Zi precendentă 4.6403
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 21-06-2024
EUR flag1 EUR = 4.9771 RON
USD flag1 USD = 4.6535 RON
GBP flag1 GBP = 5.8883 RON
CHF flag1 CHF = 5.2157 RON
AUD flag1 AUD = 3.0942 RON
DKK flag1 DKK = 0.6674 RON
CAD flag1 CAD = 3.3984 RON
HUF flag1 HUF = 0.0125 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4414 RON
SEK flag1 SEK = 0.4427 RON
XAU flag1 XAU = 353.6146 RON
Monede Crypto
1 BTC = 297055.71RON
1 ETH = 16321.59RON
1 LTC = 340.82RON
1 XRP = 2.30RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.02%
6 luni: 6.04%
12 luni: 6.05%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 18176.59 0.74%
BET-BK 3379.62 0.30%
BET-FI 59145.30 -0.04%
BET-NG 1289.69 0.87%
BET-TR 39586.74 0.75%
BET-TRN 38517.36 0.75%
BET-XT 1548.84 0.61%
BET-XT-TR 3320.35 0.62%
BET-XT-TRN 3237.22 0.62%
BETAeRO 1075.73 -0.03%
BETPlus 2691.44 0.68%
RTL 39937.43 0.78%

Opinii

Uniunea Europeană / FOTO:

Analiză: România, nicio şansă la un eventual Campionat European al învingerii inflaţiei

România este ţara UE cu cea mai mare rată a...

Analistul economic Adrian Negrescu

De ce România are cea mai mare inflație din UE. Adrian Negrescu: Explicația este simplă

Conform datelor Eurostat, cele mai scăzute...

Adrian Negrescu / Grafică : DCBusiness

Adrian Negrescu: Alba-neagra cu taxele trimite piața imobiliară în criză - Analiză

Cele mai recente date transmise de către...

Comunicate de presa

Guvernul a aprobat introducerea în România a salariului minim european

Legea privind stabilirea salariilor minime...

Inflație / Grafică: DCBusiness

Inflaţia ar putea duce România într-o criză financiară (Sondaj)

Românii sunt de părere că ţara noastră s-ar...

Tractor pe câmp / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel