Specialiştii ACUE: Federaţia Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie, explică ce trebuie să verificaţi atunci când primiţi factura la energie:
"Prețul componentei de energie activă facturat – acesta trebuie să fie conform ofertei acceptate de tine și a contractului încheiat cu furnizorul.
Cantitatea facturată – este bine să transmiți lunar indexul autocitit și plătești exact cât consumi. Notează indexul transmis furnizorului și verifică ce cantitate de energie ți-a facturat furnizorul.
Verifică ce tip de consum ai pe factură (estimat sau de regularizare) – dacă valoarea facturii emise pentru un consum estimat a fost mai mică față de consumul efectiv realizat, la următoarea factură de regularizare plătești mai mult. De aceea, este bine să transmiți indexul autocitit în intervalul alocat de către furnizor. Dacă ai consumat mai puțin decât valoarea consumului estimat, atunci la regularizare suma respectivă va figura cu minus pe factură.
Dacă tu consideri ca valoarea facturii nu reflectă consumul tău real, ai posibilitatea de a contacta furnizorul tău pentru a solicita detalii și clarificări pe oricare dintre canalele de comunicare disponibile (online, telefonic, în scris). Furnizorul are obligația de a-ți răspunde în maximum 15 zile lucrătoare.
Atenție la termenul scadent pentru plata facturii și la perioada alocată în care poți transmite indexul autocitit."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.