Această legătură strânsă dintre cele două țări va fi celebrată în București la Festivalul Vinului Moldovenesc, eveniment care are loc în perioada 13-14 septembrie, pe Bulevardul Kiseleff, și aduce laolaltă producători, somelieri și pasionați de vinuri.
Festival cu 50 de crame și degustări ghidate
Aflată la cea de-a cincea ediție, manifestarea reunește aproximativ 50 de crame moldovenești, de la vinării mari și consacrate până la producători mici, care vor prezenta vinuri premiate internațional, spumante și vin ars tradițional.
„Festivalul Vinului Moldovenesc este o poveste despre tradiție, pasiune și inovație. Anul acesta, venim cu un număr impresionant de producători și experiențe noi care să reflecte diversitatea și excelența vinului moldovenesc”, a declarat directorul ONVV, Ștefan Iamandi.
Vizitatorii vor avea parte de degustări ghidate de somelieri, meniuri tradiționale moldovenești asociate cu vinurile expuse, precum și concerte live, spectacole de dansuri populare și activități dedicate familiilor.
Citește și: Scădere notabilă a recoltei de struguri în România
România, piață strategică pentru vinul moldovenesc
Datele ONVV arată că România este principala piață de desfacere pentru Republica Moldova, devansând alte destinații europene. În prezent, pe piața locală activează peste 68 de crame moldovenești, iar festivalul de la București reprezintă atât o oportunitate de promovare, cât și o confirmare a legăturii comerciale și culturale dintre cele două țări.
Vinul Moldovei are un parcurs internațional solid: este exportat în peste 70 de țări, 90% din producție fiind destinată piețelor externe. În ultimii nouă ani, vinurile moldovenești au câștigat peste 8.000 de medalii, dintre care mai mult de jumătate de aur.
Intrare liberă, degustări pe bază de bilete
Accesul la festival este gratuit, iar biletele pentru sesiunile de degustare pot fi achiziționate online, prin Live Tickets, la preț promoțional, sau direct de la fața locului. Evenimentul va fi deschis publicului între orele 12:00 și 22:00, în ambele zile.
Festivalul, organizat anual de ONVV, a devenit o platformă importantă pentru promovarea brandului național „Wine of Moldova”, menit să crească vizibilitatea internațională a vinurilor de peste Prut și să sprijine competitivitatea producătorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.