Cât de des merg românii la mall şi pe ce cheltuie banii

DCBusiness Team / 23 mai 2023, 14:46
Mall. Foto: Pexels.com
Mall. Foto: Pexels.com

Românii, dependenţi de ieşirea la mall, potrivit unui studiu. 

Şapte din zece români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână, iar dintre aceştia trei sunt femei şi patru bărbaţi, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

"Dacă domnii sunt cei care vin mai des la mall, doamnele petrec mai mult timp per vizită. Iar în ce priveşte obiceiurile de cumpărare, bărbaţii cheltuie cu 10% mai mult decât femeile (302 lei vs 275 lei)", susţin autorii studiului.

Totodată, 26% dintre cei care au declarat că merg în mall fac vizite între o dată şi de trei ori pe lună şi numai 4% merg mai rar de o dată la 3 luni.

Conform studiului, 73% dintre domni sunt prezenţi la mall de câteva ori pe săptămână, 23% merg între o dată şi trei ori pe lună, iar 4% mai rar de o dată la trei luni. Doamnele, în schimb, vizitează des centrele comerciale în proporţie de 67%, fac 1-3 vizite pe lună în proporţie de 29% şi doar 4% au declarat că se duc la mall mai rar de o dată pe sezon.

Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puţin peste 2 ore (130 minute), Generaţia Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 150 de minute petrecute într-o singură sesiune de shopping. La polul opus se află Generaţia X (43-58 de ani), cu doar 116 ore.

Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferinţelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) şi plata utilităţilor & sport (2%).

Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă (18%) sau pentru bărbaţi (12%) şi cosmetice sau parfumuri (10%).

"În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viaţă al consumatorilor, succesul acestora pe piaţa românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în oraşe, iar aglomeraţia din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumpărături, dorinţa de a socializa şi de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit şi nivel de educaţie întrucât aceste destinaţii oferă un mediu atractiv şi adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoţional cât şi raţional", a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumpărături (61%), în timp ce bărbaţii, deşi cheltuie mai mult per sesiune, îşi planifică vizitele şi în scop utilitar şi numai în proporţie de 48% pentru cumpărături.

Conform studiului, suma cheltuită în medie de către români la o vizită în mall este de aproape 300 de lei. Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de vârstă 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmaţi îndeaproape de Generaţia X, care cumpără în valoare de circa 330 lei într-o vizită la mall. Cel mai puţin cheltuie într-o sesiune de cumpărături Generaţia Z - numai 200 lei.

"Interesant de observat este şi tendinţa consumatorilor care, deşi achiziţionează mai ales din magazine online, merg totuşi în shop-urile de tip showroom aflate în mall-uri pentru a testa produsele înainte de a le cumpăra efectiv. Dintre aceştia, se remarcă mai ales Generaţia Z (46%). Eşantionul a cuprins 826 de respondenţi aflaţi în categoria de vârstă 14-60 de ani, cu educaţie preponderent medie şi superioară şi venituri variate, aflaţi în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi", precizează autorii studiului.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9633
Diferența -0.0063
Zi precendentă 4.9696
USD
Azi 4.6099
Diferența -0.0463
Zi precendentă 4.6562
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 04-06-2023
EUR flag1 EUR = 4.9633 RON
USD flag1 USD = 4.6099 RON
GBP flag1 GBP = 5.7790 RON
CHF flag1 CHF = 5.0913 RON
AUD flag1 AUD = 3.0571 RON
DKK flag1 DKK = 0.6664 RON
CAD flag1 CAD = 3.4361 RON
HUF flag1 HUF = 0.0134 RON
JPY flag1 JPY = 0.0332 RON
NOK flag1 NOK = 0.4201 RON
SEK flag1 SEK = 0.4302 RON
XAU flag1 XAU = 293.6078 RON
Monede Crypto
1 BTC = 124818.16RON
1 ETH = 8738.34RON
1 LTC = 439.78RON
1 XRP = 2.41RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.98% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.55%
6 luni: 6.65%
12 luni: 6.84%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12133.87 -0.78%
BET-BK 2310.65 -0.84%
BET-FI 50906.84 -0.12%
BET-NG 936.50 -0.75%
BET-TR 24112.85 -0.78%
BET-TRN 23949.23 -0.78%
BET-XT 1060.80 -0.75%
BET-XT-TR 2089.29 -0.74%
BET-XT-TRN 2076.25 -0.74%
BETAeRO 882.89 0.69%
BETPlus 1808.95 -0.73%
RTL 26990.31 -0.26%

Opinii

Inteligența Artificială poade deveni la fel de periculoasă ca un război nuclear
Profesorul de economie, Mircea Coșea

Greva profesorilor. Mircea Coșea: Este scularea din adormire a unei categorii a populației

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit...

Despre profesori și guvernanți

Comunicate de presa

La munte sau la mare, oriunde, dar nu în oraș

În minivacanța de Rusalii, românii preferă destinațiile turistice din țară

Care sunt tarifele practicate, în aceste zile,...

Rabla. Foto: Pexels.com
Este vorba de instlarea unor dispozitive

Modificarea lansării Programului Protecția speciilor de faună sălbatică

Administrația Fondului pentru Mediu anunță...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1