Astfel de mesaje pot induce în eroare publicul și pot compromite în mod nedrept reputația unui sector care contribuie semnificativ la economia digitală din România și respectă normele legale.
Este esențial să fie făcută o distincție clară între magazinele online care funcționează cu respectarea tuturor prevederilor legale, dețin autorizațiile necesare și asigură condiții riguroase de depozitare și transport – inclusiv controlul temperaturii pentru alimentele perisabile – și operatorii neautorizați sau persoanele care activează ilegal.
Lipsa acestei diferențieri alimentează confuzia consumatorilor și poate afecta nemeritat reputația comerțului online românesc, într-un context deja marcat de numeroase provocări și presiuni, inclusiv concurența platformelor extracomunitare, în cazul cărora autoritățile nu analizează riscurile asociate produselor comercializate, transmite ARMO.
"Membrii ARMO acordă prioritate siguranței alimentare"
Membrii ARMO acordă prioritate siguranței alimentare, investind constant în tehnologii și proceduri care garantează trasabilitatea, transparența și siguranța produselor livrate către consumatori. Considerăm, așadar, că este responsabilitatea autorităților să distingă ferm între comercianții online care respectă toate regulile și acei operatori care acționează în afara cadrului de reglementare.
ARMO își manifestă deschiderea pentru dialog constructiv cu ANSVSA și celelalte instituții competente, propunând un parteneriat real în efortul de informare a publicului și combatere a comerțului neautorizat. Considerăm că astfel de declarații publice trebuie să se bazeze pe date concrete și să țintească acolo unde există cu adevărat riscuri – către operatorii neautorizați care compromit siguranța alimentară, nu către companiile care își desfășoară activitatea responsabil și în beneficiul consumatorilor.
Reiterăm angajamentul sectorului online din România pentru respectarea standardelor legale și protejarea intereselor consumatorilor, precum și dorința de colaborare pentru informarea corectă a publicului cu privire la beneficiile și siguranța comerțului online reglementat, se arată în comunicatul ARMO.
Ce a transmis ANVSA
În ceea ce priveşte achiziţia alimentelor din comerţul online (Freshful, Sezamo, Bringo, etc), ANSVSA recomandă consumatorilor să fie atenţi înainte de a plasa comanda la: datele de identificare ale comerciantului (nume, adresă, telefon, email), denumirea produsului, lista ingredientelor şi cantitatea netă, precum şi condiţiile de transport, mai ales pentru produse perisabile, refrigerate sau congelate. Totodată, consumatorii trebuie să fie atenţi la existenţa informaţiilor despre alergeni şi declaraţia nutriţională (unde este cazul) precum şi la termenii şi condiţiile de livrare, retur şi reclamaţii.
Alte recomandări la recepţionarea coletului fac referire la: integritatea pachetului (fără scurgeri, rupturi, deteriorări), concordanţa între produsele comandate şi cele livrate, starea termică a produselor perisabile, integritatea ambalajelor şi lizibilitatea etichetelor, data durabilităţii minimale / data limită de consum şi bonul fiscal, util în cazul unei reclamaţii, transmite ANSVSA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.


1 BTC = 397353.74RON
1 ETH = 13290.37RON
1 LTC = 419.84RON
1 XRP = 9.53RON 





