Contribuabilii pot contribui cu propuneri la proiectul de ordin din Transparență până la data de 29 noiembrie.
Astfel, începând cu perioada de declarare a veniturilor aferente anului 2025, ANAF va pune la dispoziția contribuabililor Declarația Unică deja precompletată cu informațiile existente în baza de date: veniturile realizate şi impozitul pe venit datorat, baza de calcul al contribuţiei de asigurări sociale şi al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, precum şi cuantumul contribuţiilor datorate, pentru anul de realizare a venitului, conform informaţiilor disponibile în bazele de date. (potrivit art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.128/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal şi măsuri specifice pentru digitalizare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative). În continuare, persoanele fizice vor trebui doar să verifice, completeze (dacă este nevoie) și să depună declarația.
Declarația Unică precompletată va fi pusă la dispoziția contribuabililor online, în format electronic, atunci când contribuabilul accesează formularul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) sau în format fizic, la cerere la sediul ANAF, pentru persoanele care nu sunt înrolate în SPV. ANAF va pune aceste date la dispoziția contribuabililor cel târziu până la data de 31 martie a anului următor celui în care s-au realizat veniturile. După verificare, contribuabilii trebuie să depună Declarația Unică până la data de 25 mai 2026.
Persoanele care trebuie să depună Declarația Unică sunt persoanele fizice care realizează venituri din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, cedarea folosinţei bunurilor, investiţii, activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură au obligația stabilirii obligațiilor datorate și depunerii formularului 212 „Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice”. (potrivit art.122 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare), transmite ANAF.
Contribuabilii, chemaţi să vină cu propuneri de modificare
ANAF invită contribuabilii să transmită eventuale sugestii, observații si propuneri cu privire la proiectul de ordin în termen de 10 zile de la data publicării, conform prevederilor Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică. Astfel, toți cei interesați pot trimite sugestii sau observații cu privire la proiectul de ordin până la data de 29 noiembrie a.c.
Propunerile pot fi transmise în scris, în atenția Serviciului comunicare, relatii publice si mass - media - cu menţiunea “Conform Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:
- Electronic, la adresa de mail: [email protected]
- Fizic, la adresa poștală: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5
Bucureşti 050741 - la Serviciul comunicare, relatii publice si mass - media.
- Prin fax, la numarul: 021-319.98.57.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.


1 BTC = 381198.28RON
1 ETH = 12521.09RON
1 LTC = 367.54RON
1 XRP = 9.23RON 





