Decizia a fost luată de către Guvern prin Ordonanţa 35 din 27 iunie 2025. Măsurile de protecție socială se aplică în perioada 1 iulie 2025-31 martie 2026.
În sensul prezentei ordonanțe de urgență, beneficiază de sprijin sub forma tichetului electronic de energie următoarele categorii de persoane și familii:
a) persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
b) familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.(2)
Nu beneficiază de acordarea sprijinului material:
a) persoanele prevăzute la alin. (1), care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii;
b) persoanele care nu au un act de identitate valabil;
c) persoanele care beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.
Descarcă de aici cererea.
Cum arată tichetul de energie:
Acordarea sprijinului
Articolul 6
(1) Sprijinul este în valoare de 50 lei și se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru al familiei care este major. Solicitarea se depune online, în aplicația EPIDS, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Aplicația prevăzută la alin. (1) este dezvoltată și administrată din punct de vedere tehnic de către STS, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, conform cerințelor operaționale propuse de ANPIS și aprobate de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, denumit în continuare MMFTSS, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
(3) Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar datele de identificare ale membrilor familiei declarați de solicitant nu se regăsesc înregistrate la alt loc de consum.
(4) Solicitarea prevăzută la alin. (1) poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor unde solicitantul declară locul de consum în solicitare, care au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/documentelor de solicitare a sprijinului în aplicația EPIDS.
(5) Prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru beneficiarii categoriilor de ajutoare financiare care compun venitul minim de incluziune, prevăzut de Legea nr. 196/2016, cu modificările și completările ulterioare, nu este necesară completarea unei solicitări în acest scop.
Informațiile necesare înregistrării în aplicația EPIDS se centralizează de către ANPIS, pornind de la informațiile din baza de date de la nivelul acestei instituții în care sunt înregistrați beneficiarii acestor ajutoare financiare, la care se adaugă informațiile privind furnizorul de energie electrică, inclusiv codul POD al locului de consum aferent, informații furnizate de către primăria care a stabilit drepturile financiare prevăzute de Legea nr. 196/2016, cu modificările și completările ulterioare. Modelele de liste cu ajutorul cărora se va face schimbul de date între ANPIS și primării se stabilesc prin decizie a directorului general al ANPIS. Modalitatea tehnică de înregistrare a acestor beneficiari în aplicația EPIDS se stabilește prin acordurile care se încheie potrivit art. 19.
(6) În cazul solicitărilor depuse potrivit prevederilor alin. (4), solicitantul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal sau, după caz, la primăriile unde acesta declară locul de consum. Oficiile poștale și autoritățile administrației publice locale au obligația de a înregistra solicitarea primită în format letric și de a introduce datele în aplicația EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.